Gå til innhold

Tidenes mest overvurderte album


834HF42F242

Anbefalte innlegg

Dessuten så vil jeg dra frem:

The White Stripes - White Blood Cells / Elephant

The Strokes - Is This It

The Hives - Veni Vidi Vicious

Franz Ferdinand - Franz Ferdinand

 

SØPPEL, SØPPEL og atter SØPPEL!

Den musikksjangeren der er jo den deiligste ever! Takke seg til rock med litt fart og mening i!

Kalles moterock sjangeren, den har stor tilhengerskare for tiden.

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til trådstarter (anth): Jeg er fullstendig enig i at listen til BBC 6 Radio sine lyttere var fullstendig inkompetent. Som du selv sier er noen av tidenes beste album inkludert på listen. Følger deg også på at Hotel California er overvurdert. Får dårlige vibber når jeg hører den.

 

Men for at et album skal være oppskrytt, kreves det vel at det jevnt over blir vurdert som et bra album (bl.a. av kritikere, og andre musikkjennere). Dette er vel ikke tilfelle med de du nevner av Shania Twain, Aqua, DDE, og Spice Girls. Er fullstendig enig i at albumene du nevner av disse artistene er dårlige. Men de har vel på ingen måte blitt skrytt opp, og kan vel da ikke være overvurderte (selv om de kommersielt har gjort det bra)?

Lenke til kommentar

Alle de albumene er kritiker-roste i sine miljøer. Dessuten er samtlige album blant de bestselgende i sine respektive tiår. Jeg synes faktisk overvurdering av de albumene skjer i det øyeblikket artistene får lov å spille dem inn. På den andre siden ser jeg poenget ditt, og må nok si meg enig i at du har et godt poeng. Eksemplene var nok ikke blant de beste.

Lenke til kommentar
OK Computer er overvurdert. Veldig overvurdert også.

 

Men jeg syns faktisk Kid A og Amnesiac er kung da. :p

Jeg har både OK Computer og Kid A plakat på rommet mitt. Herlige album, begge to. Radiohead FTW!

 

Og LarsP: Ikke diss Coldplay a :cool:

 

Når jeg tenker på overvurderte band faller jeg mest mot Nirvana. For min del har de fått alt for mye oppmerksomhet i forhold til hva de fortjener. Til og med greatest hits albumet "Nirvana", som i henhold til all oppmerksomheten og skrytet bandet har fått, burde vært kanonbra, kommer ikke høyt opp på lista over verdens beste album. Misforstå meg rett, det er ikke dårlig. Men heller ikke --> :thumbup::thumbup::thumbup::dribble::dribble::thumbup::love::w00t:

Endret av Agres
Lenke til kommentar

Blasfemi-warning:

 

Dream Theater - Awake.

Jeg er blodfan av DT, men syns ærlig talt ikke denne skiva er så bra som alle skal ha det til. Ja, den er skambra, men sammenlignet med de andre (minus debuten) er den svak, mener jeg. Mesterverkene som Images & words, Scenes from a memory og Six degrees er av en annen verden i forhold.

 

Pink Floyd - The wall.

Skiva er fin den, og har noen fantastiske enkeltlåter, men jeg syns ikke den er SÅ bra som alle skal ha det til. Ganske overvurdert i mine øyne... eh, ører. Vet ikke hva som mangler, men det er definitivt noe.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke intrykk av at Awake generelt sett blir skrytt opp i nærheten av det Images and Words og Metropolis blir. Men de 2 platene du nevner derimot. Jeg synes ikke Images and Words er oppskrytt(den fortjener skrytet), men Metropolis. Herremann, den er ikke dårlig sånn sett, men den er absolutt IKKE det beste bandet har fått ut og skjønner overhode ikke hvordan den platen blir sett på som en klassiker. (Den er bra, men ikke god nok til å¨bli sett på som en klassiker spør du meg...)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Jeg synes Awake er DT's beste plate. Ikke at jeg er blodfan av bandet...

 

Så har jeg lyst å dra frem noen norske band:

 

Turbonegro - Never is forever/Ass cobra/Apocalypse dudes/Scandinavian leather/Party Animals

 

Jr Ewing - Ride Paranoia

 

Gluecifer - Basement Apes/Automatic Thrill

 

Gåte - Jygri/Iselilja

 

 

Norsk musikk er som norsk film, oppskrytt til de grader.

Lenke til kommentar
Dessuten så vil jeg dra frem:

The White Stripes - White Blood Cells / Elephant

The Strokes - Is This It

The Hives - Veni Vidi Vicious

Franz Ferdinand - Franz Ferdinand

 

SØPPEL, SØPPEL og atter SØPPEL!

Den musikksjangeren der er jo den deiligste ever! Takke seg til rock med litt fart og mening i!

Kalles moterock sjangeren, den har stor tilhengerskare for tiden.

Det er mulig, men jeg vil si at en del av sangene, kanskje spesielt til White Stripes og Franz Ferdinand vil leve lenge. Nå har forresten Franz kommet med ny plate, og den swinger det av! (ja, nå brukte jeg et vannvittig mongo uttrykk, og jeg er stolt av det! :p )

Lenke til kommentar
Både White Blood Cells og OK Computer fikk svært gode kritikker i sin tid.

Nettopp.

 

The White Stripes = muligens verdens verste band.

Radiohead = Noen gode sanger, resten kjedelig.

 

Derfor blir det i mine øyne oppskrytt.

 

Jeg orker ikke dra frem skiver som ingen(småtroll ikke medregnet) liker. Jeg konsentrerer meg heller om å dra frem såkalte "klassikere" jeg absolutt ikke har noe til overs for.

 

 

TLZ: Der traff du spikeren på hodet. Jeg liker å kalle det "britisk gitarpop fra helvete". (NB: Valgte å kalle det britisk siden briter er stygge, bleike og lukter vondt)

Radiohead er fantastisk musikk, og OK Computer er en utrolig bra plate (selv om jeg har en tendens til å høre mer på The Bends albumet). Men det tok mange gjennomlytninger til for at sangene skulle sitte seg. De første gangene hørtes mange av sangene veldig anonyme ut, men er i ettertid blitt de jeg liker aller best.

Lenke til kommentar
Altså Radiohead - OK Computer overvurdert? NEI! Albumet er supert.

 

Verdens mest overvurderte band er etter min mening Opeth. Alle albumene deres er overvurderte. Ja jeg har hørt dem. Gjett om ikke TLZ blir uenig med meg nå...

 

Devin Townsend - Accelerated Evolution er også blodig overvurdert.

 

EDIT: Fiks fiks.

Opeth og Radiohead er to av mine absolutte favorittband... :) Så jeg kan bare si meg delvis enig...

Lenke til kommentar

 

Norsk musikk er som norsk film, oppskrytt til de grader.

For en tåpelig påstand.

 

Norsk film har jo nærmest vært latterliggjort tidligere. De seneste 6-7 årene har det blitt gitt mye god omtale og gode anmeldelser til norske produksjoner, og det med god grunn. At enekelte filmer grunnløst har blitt hauset opp er nok riktig, men det hører unntakene til, og det blir ikke riktig å komme med en slik uttalelse på et generellt grunnlag.

 

Jeg er også uenig i de fleste av de eksemplene du kommer med innenfor norsk musikk, men det er dog et spørsmål om smak.

Endret av gustav
Lenke til kommentar

De som mener Led Zeppelin IV er oppskrytt er de som tror platen er geniforklart kun pga Stairway to Heaven. Hvor feil kan man ta?

 

På samme måte mener folk Deep Purple er oppskrytt, fordi de tror "Smoke on the water" er kremen av hva de har laget. Tsk tsk tsk! Personlig hadde jeg ønsket Deep Purple aldri lagde den låten.

Lenke til kommentar
Usj...hvorfor skal folk absolutt rangere musikk....det koker ned til personlig smak og preferanser uansett hvordan man vrir og vender på det, og uansett hvilke offisielle/uoffisielle argumenter og artikler og tall man støtter seg til.

 

Meningsløst.

 

T'Weed

Er det ikke lov å diskutere og ytre sine meninger? Jeg trodde det var litt av poenget, vel om ikke med denne seksjonen så i det minste denne tråden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...