Gå til innhold

Tidenes mest overvurderte album


834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Motebandene" Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, The Strokes osv. er vel ikke noe annet enn helt grei (og ofte fengende) pop-rock?

Lurer på om det kan være litt nedlatende syn på pop på ferde i forumet?

Disse banda har blitt hypa noe så grønnjævlig av NME og resten av musikkpressen. Husker du den vanvittige hypen av the Strokes i 2001? De skulle visstnok "redde rocken", men var det virkelig det vi fikk? Ikke akkurat.

 

Dette handler ikke om "nedlatende syn på pop", men at vi ble lovet noe som overhodet ikke holdt mål.

Lenke til kommentar

Angående det at White Stripes er moterock:

Jeg hørte på White Stripes lenge før de slo skikkelig gjennom her i Norge, og har dermed aldri hørt på bandet fordi det store flertallet gjør det. Når så bra musikk derimot blir oppdaget av fjortisnorge, så kan ikke jeg bare slutte å like dem av den grunn. Det ville blitt for dumt.

 

Når alt det er sagt, så er det ikke mitt problem at dere går glipp av bra musikk. Oppgulp er det helt andre band som står for, og White Stripes er langt fra overvurdert. Den siste platen mener jeg til og med at har fått for lite oppmerksomhet...

Lenke til kommentar

Nå er det ca 15 år siden sist jeg leste NME, men får inntrykk av at de fortsatt bruker store ord om band som knapt har laget sin første plate. NME er antagelig ganske etnosentriske (les: musikk-nasjonalister), og heier på "egne" UK-band. Tror dette henger litt sammen med at britene er lei av amerikanernes generelle "kulturimperialisme", også på musikkfronten, og frykter for at egen musikalske arv forsvinner. Det er ikke mange år siden engelske musikk-kritikere rynket på nesen over alt som kom fra Norge, f.eks.

Tror nok mye av denne diskusjonen like mye handler om håpløse musikk-kritikere, som hvor dårlige/gode artister eller band er.

Lenke til kommentar
*Lene seg tilbake og nyte lyden av den nye plata til Franz Ferdinand*

:w00t:

2 ganger daglig minst i en måned! :thumbup: Lastet ned noen uker før release! :w00t:

Jeg var litt mer lovlydig, jeg lastet den ned etter release!!

Pfftt ... vinyl, special edition CD og vanlig CD etter vanlig release! :p

 

Alex Kapranos synes forøvrig det er greit at sangene blir lastet ned.

Lenke til kommentar

Er ingen stor (album)White Stripes fan selv (har bare hørt på dem sporadisk gjennom årene) men må si at konserten de holdt på Roskilde 2002 var par år siden var en av de beste konsertopplevelsene det året (blant mange andre toppartister). Den store intensiteten og "nerven" i livefremførelsen kan svært mange andre band bare drømme om å oppnå. Selv med et langt mer mannsterkt oppmøte.

Lenke til kommentar
Turbonegro - Never is forever/Ass cobra/Apocalypse dudes/Scandinavian leather/Party Animals

Gåte - Jygri/Iselilja

Gåte - Jygri/Iselilja

Turbonegro - Never is forever/Ass cobra/Apocalypse dudes/Scandinavian leather/Party Animals

 

Ja! Helt enig her! Fatter ikke at Gåte kan være så oppskrytt. Jeg fikser ikke den derre gnålinga til hun Gunhild, alldeles ikke vakkert, rett og slett grusomt...

Lenke til kommentar
LarsP.. jeg kunne ikke vært mer enig!  :love:

Har du ikke egne meninger?

Enkelte har en tendens til å henge seg på andre som bruker store ord (dog uten substans, og med veldig banale poenger), når man selv ikke har egne meninger, og dessuten ikke behersker det å argumentere.

 

Dette blir like håpløst som en fotballsuporter som hardnakket påstår at hans lag er best, mens laget beviselig ligger midt på tabellen.

Endret av gustav
Lenke til kommentar
LarsP.. jeg kunne ikke vært mer enig!  :love:

Har du ikke egne meninger?

Enkelte har en tendens til å henge seg på andre som bruker store ord (dog uten substans, og med veldig banale poenger), når man selv ikke har egne meninger, og dessuten ikke behersker det å argumentere.

 

Dette blir like håpløst som en fotballsuporter som hardnakket påstår at hans lag er best, mens laget beviselig ligger midt på tabellen.

gustav, our verbal warrior., slapp av.

 

Du bringer dette off topic.

Lenke til kommentar
LarsP.. jeg kunne ikke vært mer enig!  :love:

Har du ikke egne meninger?

Ungdommen må da få lov til å ha idoler?

:!:

 

til anth:

jo jeg har nok det, men for en gangs skyld er jeg helt enig med Lars, når han har skrevet det samme som jeg ville ha gjort ser jeg ikke noe grunn til å gjenta nøyaktig det samme i en egen post. det går raskere å skrive "jeg kunne ikke vært mer enig!"

enn å rable fram hele regla

Lenke til kommentar

Hehe :D, jeg takker, for jeg forutsetter at denne er produsert uten snev av ironi. Jeg regner med at du også har hatt den liggende, klar til å puttes inn ved en passende anledning (med gustav preutfyllt) ;)

 

Hylo; du bringer ikke dette mer on-topic ved selv å gjenta et poeng LarsP har kommet med. Hvis jeg ikke husker feil, hadde du en post som ikke var 100 % on-topic litt lengre oppe på denne siden.

Endret av gustav
Lenke til kommentar

hvorfor skal jeg kjempe en kamp, når LarsP kan gjøre det for meg :whistle:

 

edit:

Hvis jeg ikke husker feil, hadde du en post som ikke var 100 % on-topic litt lengre oppe på denne siden.

vise ord fra gustav, our verbal warrior :!:

 

edit2:

blei litt rart det. fikk ikke med alt jeg skulle ha med.

endret det nå

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Hylo; du bringer ikke dette mer on-topic ved selv å gjenta et poeng LarsP har kommet med. Hvis jeg ikke husker feil, hadde du en post som ikke var 100 % on-topic litt lengre oppe på denne siden.

Godeste gustav.

 

Jeg er teh off topic.

 

Hammerfall - Renegade er oppskrytt.

 

Selvom tittelsangen er så harry at den er koz.

Lenke til kommentar

headcleaver; I det siste har det ikke vært behov for dine innspill i denne tråden. De er som et ekko av LarsP sine poster. LarsP har rett da han antydet at han hadde sine idoler (hint, hint).

 

LarsP gjør dette med humor, til tross for sine noe banale argumenter litt lenger opp her, han skal ha ære for førstnevnte.

 

 

Hylo; jeg tror jeg var i min fulle rett til å skrive det jeg skrev, jeg kjenner ikke til dine rutiner vedr. posting, men jeg ser at du har mer å fare med ;) Det var ikke ment som et angrep, kun et forsvar ;)

 

 

Så on-topic;

 

Når det lages lister over tidenes 10/50/100 mest.........album, har mange av de samme albumene en tendens til å havne på listen. Dette uansett om det er snakk om tidenes dårligste, tidenes beste osv.

 

Tror man kan anta at mange av disse albumene ihvertfall kan rangeres som tidenes mest betydningsfulle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...