834HF42F242 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Lytterne til BBC 6 Radio har stemt frem tidenes mest overvurderte album. 1. Nirvana - Nevermind 2. Coldplay - X&Y 3. The Libertines - The Libertines 4. Oasis - Definitely Maybe 5. U2 - The Joshua Tree 6. Radiohead - OK Computer 7. The Beatles - Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band 8. Beach Boys - Pet Sounds 9. Sex Pistols - Never Mind the Bollocks 10. The Smiths - The Queen is Dead Makan til inkompetent liste! Trekke frem mange av de beste albumene i verden, i en slik sammenheng? Nå er det på tide vi tråkker tilbake på tyggisgenerasjonen. Jeg er lei av den tidvise kritikken av musikk de ikke skjønner seg på. Personlig mener jeg den burde være sånn: Jumboplassen: Annie - Anniemal (Denne tyggispop-møkkaplaten har fått alt for mye oppmerksomhet, og det er ikke bare i Norge) The Eagles - Hotel California (Jeg spyr av denne oppskrytte skiva) The Beatles - Revolver (Jeg er kjempeglad i The Beatles, men mener at mange bedre skiver faller i skyggen av dette sterkt oppskrytte albumet som rett og slett inneholder 'ingenting') Shania Twain - Come On Over (At en så lite produktiv artist når det kommer til kvalitet, skal få så mye oppmerksomhet for en plate som inneholder 3-4 like sanger og litt kalkunfyll imellom, det er ikke rettferdig det. Men det er nok et bevis på hvordan den slue musikkindustrien fungerer) Aqua - Aquarium (Aldri har jeg vært mer flau over å være nordmann. De fikk alt for mange omtaler i utenlandske medier for denne skiva. Heldigvis roet det seg fort.) D.D.E. - Det går likar no (Det er greit at D.D.E er et bra liveband, det skal jeg ikke ta dem på. Men at de skal oppnå storsuksess på albumfronten, det er heller betenkelig. Det er ikke akkurat et musikalsk kunstverk vi snakker om her. Denne er kanskje ikke så gjeldende for BBCs lyttere, men det gir jeg F i. Den overdrevne oppmerksomheten denne plata har fått, er målbart for seismografer i Japan.) Spice Girls - Spice (Nok en plate som ble dradd frem til alle tider, pga. fjortisenes enorme makt til å påvirke platemarkedet og fokus.) Bruce Springsteen - Born In The USA (Bruce er scenens mann. Men at han skal få så høy kreditt for de lusne studioalbumene sine, og da spesielt dette, er for meg ufattelig.) Europe - The Final Countdown (Et eksempel på et album som selger til gull, ene og alene pga. en hitlåt, og den eneste låten de noen gang vil bli husket for.) Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water (Denne rompismusikken som har inspirert sinnsforvirrede band som Kings of Convenience, kan de kaste på søpla for min del. Makan til ufortjent mye publisitet.) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Eg er enig i Shania Twain, Aqua, DDE og Spice Girls, men resten synest eg ikkje burde vært på lista Har diverre ingen alternativ å kome med. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 1. sett inn alle pink floyd album her 2. sett inn alle coldplay album her 3. sett inn alle nirvana album her just my 0.02$ Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) jeg er enig i at nirvana og coldplay kommer veldig høyt på den lista, men selv mener jeg nok at de gamle metallica albummene er mest overvurdert. joda god musikk, men ikke i nærheten så god som jeg mener det burde være for å få så mye skryt. green day, og annen popnestenpunk syntes jeg også at er veldig overvurdert. det er nå hovedsakelig av jenter mellom 13 og 16 men alikevel .. ja ja, jeg får sikkert masse pepper for det, men det er nå det jeg mener. Endret 5. oktober 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Enig i at den lista til BBC var helt på trynet, men jeg er ikke enig med deg i at "The Eagles - Hotel California" og "Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Waters" er for mye oppskrytt, de inneholder blant tidenes beste sanger og fortjener den omtalen de får Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Sånn utenom alle tygisspopalbum så synes jeg Pink Floyd - The Wall er grovt overvurdert. Jonki: Har du hørt igjennom samtlige album du snakker om? Jeg synes både Nirvana og Coldplay er oppskrytt generelt sett utifra det jeg har hørt, men har ikke hørt igjennom alle albumene deres og har dermed fint lite jeg skulle sagt om hvert enkeltalbum. Endret 5. oktober 2005 av TLZ Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Jonki: Hvordan kan du like Rush, når du er ignorant ovenfor så mye annen like bra musikk? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Sånn utenom alle tygisspopalbum så synes jeg Pink Floyd - The Wall er grovt overvurdert. Ja, jeg vurderte lenge å sette The Wall inn i listen, men så tenkte jeg at det ville være å gjøre det samme som de som stemte opp BBCs liste. Ja, det er overvurdert, men hvorfor legge fokusen på skiver som faktisk er bra? For det kan man ikke stikke under en stol, at The Wall faktisk er en knakende god skive(r.). Endret 5. oktober 2005 av anth Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 1. Nirvana - Nevermind 2. Coldplay - X&Y 4. Oasis - Definitely Maybe 5. U2 - The Joshua Tree 6. Radiohead - OK Computer De er jeg faktisk helt enige i. Dessuten så vil jeg dra frem: The White Stripes - White Blood Cells / Elephant The Strokes - Is This It The Hives - Veni Vidi Vicious Franz Ferdinand - Franz Ferdinand SØPPEL, SØPPEL og atter SØPPEL! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Radiohead - OK Computer, LarsP, gi meg eksempler på hvor denne plata er blitt overvurdert? White Blood Cells? Folk hadde knapt hørt om bandet før Elephant kom ut. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Både White Blood Cells og OK Computer fikk svært gode kritikker i sin tid. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) LarsP: Vil heller tro at LarsP har et hat mot en "sjanger"(Merk at Stripes, Strokes og Hives kan kastes i samme bås). Sånn utenom alle tygisspopalbum så synes jeg Pink Floyd - The Wall er grovt overvurdert. ...men hvorfor legge fokusen på skiver som faktisk er bra? Hvorfor ikke? Endret 5. oktober 2005 av TLZ Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Både White Blood Cells og OK Computer fikk svært gode kritikker i sin tid. Nettopp. The White Stripes = muligens verdens verste band. Radiohead = Noen gode sanger, resten kjedelig. Derfor blir det i mine øyne oppskrytt. Jeg orker ikke dra frem skiver som ingen(småtroll ikke medregnet) liker. Jeg konsentrerer meg heller om å dra frem såkalte "klassikere" jeg absolutt ikke har noe til overs for. TLZ: Der traff du spikeren på hodet. Jeg liker å kalle det "britisk gitarpop fra helvete". (NB: Valgte å kalle det britisk siden briter er stygge, bleike og lukter vondt) Endret 5. oktober 2005 av LarsP Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 The White Stripes = muligens verdens verste band. In your eyes only! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 The White Stripes = muligens verdens verste band. In your eyes only! So? Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Bal-Sagoth! Skal lete lenge før du finner noe like overvurdert. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Apropos sint musikk: Dimmu Borgir. Stjeler all oppmerksomheten innenfor sjangeren. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 So? Because... Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 OK Computer er overvurdert. Veldig overvurdert også. Men jeg syns faktisk Kid A og Amnesiac er kung da. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Apropos sint musikk: Dimmu Borgir. Stjeler all oppmerksomheten innenfor sjangeren. Enig! Enig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå