Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT54GS Router + WUSB54GS-EU

Anbefalte innlegg

Hei.

Det er snakk om henholdsvis disse to produktene:

Linksys Wireless-G USB 54 Mbps 802.11g SpeedBooster (v1.1)

Linksys Wireless-G Broadband Router 54 Mbps 802.11g SpeedBooster (v2)

Jeg bruker siste drivere til nettverkskortet, og siste hyperwrt beta firmware til routeren.

Problemstillingen er som følger:

Alt funker helt fint frem til jeg begynner med torrents. Da mister jeg forbindelsen til routeren etter X antall tid. Men routeren henger seg ikke, da jeg har en pc tilkoblet via kabel også.

Jeg er tilkoblet med to forskjellig trådløse enheter, en laptop (Belkin nettverkskort) og en stasjonær, samt en siste stasjonær som er via kabel.

Begge de trådløse enhetene mister forbindelsen uavhengig av hverandre; dvs de mister ikke samtidig. Forbindelsen mellom kortet og routeren er så god som den kan være (Very good/54mbps).

Dette skjedde med original firmware også.

Jeg har prøvd å laste opp og ned via ftp med full linje (3000/500 LOS internett) uten at det skjer noe som helst galt i et strekk på en time. Med torrents så kan jeg miste forbindelsen etter bare noen minutter. Jeg har selvsagt prøvd å sette ned max global connections (har satt den så lavt som 100), noe som bare gjør at frakoblingen blir utsatt litt.

Jeg har forstått utfra andre tråder her på forumet at torrents og routere ikke liker hverandre pga de takler ikke så mange tilkoblinger. Men jeg forventer jo at en såpass ny og bra(?) router skal kunne takle dette. Det jeg da lurer på er om det er noe mer jeg kan prøve?

Jeg kan også nevne at nettverket ble utrolig mye mer stabilt ved bruk av WPA, og at jeg har åpnet de nødvendige portene i routeren. Jeg har også prøvd flere forskjellige bittorrentklienter uten resultat.

En annen ting jeg kan nevne er at jeg bruker kun driveren til kortet, ikke den medfølgende programvaren (WLAN Monitor) da det har blitt sagt at dette ikke er noe stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...