jojo1717 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har fått tak i en svær papp (2m x 3,5m). Nå må jeg finne ut hvilke maling jeg kan male på den pappen. Er det helt ålreit å bruke vanlig vannmaling med matt-grønn? Eller dere har en annen anbefaling?? Jeg har undersøkt på nettet, noen anbefaler laken eller dyre utstyr som teppe til ca 2000 kr... Vil helst bruke den pappen jeg har, bare maling gjenstår.... Lenke til kommentar
kawak Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg vil tippe at pappen best vil overleve sprayboks-maling. Poenget må vel være å utsette pappen for minst mulig fuktighet.... ...men har egentlig ikke noe peilig på dette Lenke til kommentar
dr.steen Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hvis du først 'maler' hele papplaten med en blanding av vanlig allround-lim (som Panokitt glue, billig ca. 50kr) og vann i et 5:1 (eller 1:5, husker desverre ikke ) forhold, så blir platen hardere og tåler all form for maling mye bedre. Prøv gjerne på et lite stykke av samme materiale som du skal bruke, og se om forskjellen duger for deg. Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 dr.steen, det høres interessant det du sier! Jeg finner ikke noe på nettet som heter Panokitt glue.. Kan du gjenta navnet og HVOR jeg kan få kjøpt den?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå