Vimy Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Har planer om å kjøpe meg ny PDA og så langt kommet frem til to alternativer Dell Axim X50v 3 206,- og Dell Axim X51v 4 099,- Hvilken av disse er det beste kjøpet? Er det noen andre gode alternativer som ligger i samme prisklasse? Ønsker i hovedsak VGA, WLAN og Bluetooth. Bruksområdene kommer i hovedsak til å være mail, enkel tekstbehandling, mp3 spiller, boklesning(pdf) og etter hvert også GPS. Vil det lønne seg å kjøpe et tillegsbatteri og bluetooth tastatur? Min forrige PDA var en palm med 2mb minne og brukte aaa baterier. Lenge siden jeg har brukt den nå, men fungerte fint til å lese ren txt i alle fall Lenke til kommentar
thrill Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Så langt jeg kan se er de eneste forskjellene mellom modellene at X50v har Windows Mobile 2003SE og 128 MB ROM mens X51v har Windows Mobile 5.0 og 256 MB ROM. I USA selger Dell oppgradering for X50v til WM5.0 for $39 USD (ca. 257 NOK). Om dette blir prisen i norge (hmm?) sparer du ca. kr 600,- => 512 MB SD/CF-kort. En ulempe med disse modellene er noe dårlig batterilevetid. Ikke så mange VGA-enheter der ute. Alternativene koster dessuten noe mer. Har selv en Fujitsu-Siemens Pocket LOOX 720 som jeg er fornøyd med. Har ulike styrker og svakheter sammenlignet med Dell. Pris fra ca. kr 4.700,-. Oppgradering til WM5.0 vil ikke bli tilgjengelig før januar 2006 dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå