Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedtouch 516i som modem?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått den nye Speedtouch 516i-routeren fra NGT, som forsåvidt virker grei nok. Problemet er at jeg har en annen router jeg heller vil bruke med WLAN etc. og det enkleste hadde vært å deaktivere routerdelen i Speedtouch'en og bruke den som bridge.

Er det noen som vet hvordan jeg gjør dette på denne routeren? Har prøvd å lete rundt på internett, men jeg kommer ikke nærmere noen løsning...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg fått oppdatert firmware, og fått satt WAN på D-Link til statisk på samme net/subnet som Speedtouch'en fra NGT. Med litt triksing har jeg nå internett, men jeg har problemer med å få forwarde _alle_ portene på Speedtouch'en til D-link'en slik at sistnevnte kan ta seg av utdeling av porter.. noen som vet hvordan jeg gjør det? Jeg vet at det er en knapp på Speedtouch'en der man skal kunne velge en PC på nettverket og ha denne som "ekstern PC", altså DMZ, men jeg får bare velge én av PC'ene på lokalnettet her, så da er jeg like langt. Fillerouter!

Lenke til kommentar
Jeg vet at det er en knapp på Speedtouch'en der man skal kunne velge en PC på nettverket og ha denne som "ekstern PC", altså DMZ, men jeg får bare velge én av PC'ene på lokalnettet her, så da er jeg like langt. Fillerouter!

Hvis du tenker deg litt om, er det selvsagt bare en PC som kan stå i DMZ, det er ikke to PCer som alle portene kan forwardes til. ;)

Hvis du setter Dlink routeren sin IP i DMZ på 516-en, er det jo dette du er ute etter. Da kan du forwarde som vanlig på Dlinken din! :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis du setter Dlink routeren sin IP i DMZ på 516-en, er det jo dette du er ute etter. Da kan du forwarde som vanlig på Dlinken din! :thumbup:

Det er jo akkurat det jeg sier at ikke går! Man kan ikke skrive inn IP som tulle516-en skal bruke som DMZ, man kan bare velge en PC fra nettverket fra en dropdown boks, men der er det bare ETT valg, nemlig denne PC'en. Jeg får altså ikke lov til å velge D-link routeren, som jeg selvsagt vil ha. Men tusen takk for hjelpen likevel :) Hadde vært utrolig greit om jeg kunne velge D-link'en som DMZ, så kunne denne tatt seg av den videre utdelingen av porter...

Har prøvd å telnet'e 516i'en for å trikse det derfra, men for å være helt ærlig er jeg ikke en kløpper på oppsett av NAT og sånn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...