Gå til innhold

DriverCleaner fjernet nForce ved uhell - dumt?

misvisning

Anbefalte innlegg

Jeg forsøkte DriverCleaner 3.3 for første gang for å rense opp Nvidia-driverne før jeg installerte nye (81.84, som forøvrig ikke ville installere seg) - til GeForce 6800LE.

Jeg koblet meg fra internett, avinstallerte gamle drivere først, boot-et i safe-mode, og startet programmet. Jeg skulle sikkert bare ha valgt NVidia og cleanet dem, men uheldigvis trykket jeg nForce først. Jeg kjørte også CabCleaner. Det ble slettet én fil (hccoin.dll i system32), og en lang rekke oppføringer i registeret på:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\DeviceClasses\

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\MediaCategories\

Jeg restartet så maskinen i vanlig modus og fikk en beskjed fra windows om at det var oppstått en feil i en fil (husker ikke akkurat hvilken :blush: , var kanskje svchost.exe men syntes jeg så noe 32 inni der også). Jeg prøvde så å installere 81.84, men fikk beskjed om at "The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit." Da tenkte jeg at jeg sikkert hadde rotet det til ved å cleane nForce, og at det kanskje var til hovedkortet mitt eller lignende. Men jeg har AK77-8XN hovedkort som bruker VIA KT400 chipset.

Etter reboot etter installasjon av 71.08 fikk jeg ingen feilmeldinger, og ting virker tilsynelatende greit. Men jeg har jo slettet en fil og mange oppføringer i registeret - har jeg forårsaket noe trøbbel, eller trengs ikke den filen uansett? Kan det være dette som hindrer meg i å få installert ForceWare 81.84?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...