Tommy Joe Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Har akkurat satt sammen en PC medfølgende specs: AMD Athlon 64 3000+ 1024Mb Kingston ValueR minne EPoX EP-9HEAI Hovedkort S-939 200Gb S-ATA Harddisk Sapphire Radeon X700 128Mb Skjermkort NEC ND3540A DVD Brenner. når jeg slår på maskinen er resultatet svart skjerm. Så jeg setter meg på kne og referer til POST kode systemet på hovedkortet. (Ett sett med LED's som sier hva systemet gjør i POST) Den startet pent, men kommer kun til tallet 29. I håndboka står 29 referert som 29h og har følgende forklaring: 29h: 1 - Program CPU Internal MTRR (P6 & PII) for0 - 640K memory adress. 2 - Initialize the APIC For Pentium Classs CPU. 3 - Program early chipset according to CMOS Setup 4 - Measure CPU Speed 5 - Invoke Video BIOS Når den kommer dit hører men et lite støt i "buzzeren" før den begrnner på nytt. (ved C0h) Den kommer like langt hver gang, og begynner på nytt. Jeg har prøvd å resette BIOS uten hell, og har prøvd å sette minnebrikkene i de forkjellige portene. (Selv om jeg skjønner at problemet ikke ligger der) Noen som kan gi meg en forklaring på dette? Er det HK ellerCPU, eller kan det være skjermkort. Har ingen nye deler jeg kan teste heller. Setter pris på svar! Lenke til kommentar
Tommy Joe Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Sidendet stod noe om"Invoke Video Bois" prøvde jeg å ta ut skjermkortet.. Da klarte den å komme forbi det punktet, så da vil jeg tro at problemet enten ligger i Skjermkortet eller i PCI-E port/kontroller til HK. Må bare finne meg et kort å teste med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå