BBC Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Opera (v6.04 og v6.05) har plutselig fått det for seg at alle *.exe-filer som lastes ned ("save to" eller "open") skal behandles som html-filer. Ergo blir filen åpnet/lagret som navn.exe.html. Irriterende! Noen som har opplevd noe lignende og har en løsning? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Har hatt samme problemet. Tror det er IE egentlig som lager buggen. Prøv å sett IE som default brownser og velg av alternativene for at Opera skal ha html-filene , og så gjøre omvendt opreasjon...d er det eneste jeg kan komme på. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 nei, har ikke hatt det problemet men har et anent et med at den roter noe volsomt med "små kjeksenen mine" men se under "file - pref. - files types - determines files types in mime if ... ja du ser hva jeg mener... se hva *.exe står på eller så har du et krøll med mime.. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 Quote: Den 2002-08-18 18:06, tivolieselet skrev:se hva *.exe står på eller så har du et krøll med mime.. Takker, måtte bare ha en dytt for å få øynene opp; *.exe var faktisk tilknyttet både application/octet-stream og application/x-msdownload. Antar at sistnevnte rotet det til. Har derfor valgt "Determine action by MIME type", og det fungerer. Fungerer vel sikkert også ved å slette "application/x-msdownload" antar jeg. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 "application/x-msdownload" min står på .exe der og det funker har ikke den andre saken som du sa. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 Ok - muligens en feil ettersom .exe er tilknyttet to typer. Uansett er problemet løst :smile: [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-08-18 20:20 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå