.com Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) er disse høytalerene noe tess? CERWIN-VEGA CLSC-15 er denne forsterkeren kraftig nok? nad c352 eller må jeg opp et hakk? nad 372 annlegget skal brukes til litt film, men mest musikk, da mener jeg death-, folk-, viking- og black-metal Endret 5. oktober 2005 av .com Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 HiFi-klubben anbefaler minst 100W pr. kanal for å få ultimat kontroll over elementene, og NAD C352 har "bare" 80W kontinuerlig pr. kanal (dog har den 115W dynamisk effekt). NAD C372 har derimot hele 150W pr. kanal kontinuerlig, noe som absolutt er nok (for å ikke snakke om 220W dynamisk). Så om dette er noe du skal spille høyt med, og kanskje ta med på fester og sånt, kan det kanskje være verdt å velge C372. Hvis du velger C372 har du et anlegg som varer leeeeenge (så sant du fremdeles liker den mildt sagt bassfylte lyden om 10 år)! Lenke til kommentar
.com Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Hvis du velger C372 har du et anlegg som varer leeeeenge (så sant du fremdeles liker den mildt sagt bassfylte lyden om 10 år)! er høytalerene så bassfylte at de "ødelegger" de klare tonene i folk-metal, eller spiller de klart også? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hvis du velger C372 har du et anlegg som varer leeeeenge (så sant du fremdeles liker den mildt sagt bassfylte lyden om 10 år)! er høytalerene så bassfylte at de "ødelegger" de klare tonene i folk-metal, eller spiller de klart også? De spiller høytt, med masse bass. Du bør dra på Hifiklubben og høre på disse høyttelerene, så du ikke kjøper katta i sekken... Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Her har du høyttalere t gutterommet: Du bler kongen me de link edit: du får de i svart også. Endret 6. oktober 2005 av EspenDL Lenke til kommentar
.com Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 fete de, men for dyre dessverre, max 12k, det er for høytalere og forsterker Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 jeg drev tidligere å jaktet på stereo oppsett i samme prisklasse som deg og etter mye research bestemte jeg meg da for Vincent SV-226 MK II + PSB Image T55, men kjøpet ble desverre utsatt en periode pga av litt pengemangel. men jeg prioriterte da lydkvaliteten mere fremfor trøkk så det er kanskje ikke rette typen anlegg for deg. jeg kan nok ha tro på at det nad 372 + CV høyttalerne absolutt vil gjøre deg fornøyd, spesiellt hvis du er glad i bass. men anbefaler deg til å lytte litt så finner du fort ut hva du er ute etter. Lenke til kommentar
.com Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 bass er ikke førsteprioritet, det er heller det at det skal spille klart og tydelig, men at det dundrer når det blir bedt om det er ikke forakte Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 bass er ikke førsteprioritet, det er heller det at det skal spille klart og tydelig, men at det dundrer når det blir bedt om det er ikke forakte da er nok ikke cerwin vega noe for deg jeg har ikke så mye peil men jeg vet såpass at hvis du er ute etter detaljert lyd er ikke cerwin vega tingen Lenke til kommentar
.com Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 andre høytalere som passer meg da? under 6k Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 andre høytalere som passer meg da? under 6k kanskje noe fra dali? DALI Blue 8008 Høyttalere mener denne fra B&W har fått noe skryt, men som sagt har ikke så mye peil, og vet ikke åssen det blir uten subwoofer. B&W DM602.5 S3 Høyttalere hør på de før du kjøper er mitt råd. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 mener denne fra B&W har fått noe skryt, men som sagt har ikke så mye peil, og vet ikke åssen det blir uten subwoofer.B&W DM602.5 S3 Høyttalere Som eier av DM603 S2 tror jeg de der blir litt for pinglete i fohold til hva trådstarter la seg på i begynnelsen. Oppbygningen til Dali'ene tror jeg vil svare mer til trådstarters forventning. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 jeg heier nå fortsatt på PSB Image T55, god pondus i de til tross for at det "bare" er snakk om 6,5" elemeter.. men når det gjelder dypbass og trøkk kan de jo ikke konkurrere med CV'n som trådstarter nevner først. men det tar de jo derimot igjen på lydkvalitet. Lenke til kommentar
.com Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) kanskje noe fra dali?DALI Blue 8008 Høyttalere de så ikke så verst ut, noen som har dem? spiller de høyt, ikke super høyt, men høyt nok til at det rister i rommet? sto lite om hvor kraftig forsterker jeg trenger til dem? regner med at denne er kraftig nok: http://www.hifiklubben.com/no/produkter/st...ker.htm?id=4564 eller er denne kraftig nok? http://www.hifiklubben.com/no/produkter/st...rker.htm?id=458 også lurte jeg på en ting til, hva er forskjellen på dynamisk og kontinuerlig effekt? huff rotete innlegg Endret 6. oktober 2005 av .com Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Dynamisk effekt er den effekten forsterkeren kan gi ut i korte perioder, f.eks omtrent som bass-beatsene i en låt. Kontinuerlig effekt er den effekten forsterkeren kan gi ut i evigheter uten å begynne å kutte, f.eks ved av spilling av 500 Hz kontinuerlig. De Dali'ene har en ganske høy følsomhet, og har i tillegg lav impendans, så de skal være relativt lette å drive. Jeg tenker C352 skal greie biffen når den nesten takler de svære Cerwin Vega'ene. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) jeg drev tidligere å jaktet på stereo oppsett i samme prisklasse som deg og etter mye research bestemte jeg meg da for Vincent SV-226 MK II + PSB Image T55, men kjøpet ble desverre utsatt en periode pga av litt pengemangel. det ville jeg kjøpt, har selv T45 og er kjempe fornøyd! Mine spiller _MYE_ bass i forhold til størrelsen og da kna jeg bare forestille mer T55 som har større basser! og var det ikke Vincent SV-226 MK II som fikk så mye skryt av fidelity i det nye nummeret? Men hvor stort rom har du?? Endret 7. oktober 2005 av GnoMiz Lenke til kommentar
.com Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 kjøper annlegget som jeg kommer fram til her, når vi flytter, så jeg husker ikke helt hvor stort det er men ca. 4x3,5m vil jeg tro er ganske riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå