Gå til innhold

Hvilken årstid liker du best?


Passasjer

Hvilken årstid liker du best?  

232 stemmer

  1. 1. Hvilken årstid liker du best?

    • Vinter
      66
    • Vår
      24
    • Sommer
      122
    • Høst
      20


Anbefalte innlegg

Vinter! :D Har en god grunn til å sitte inne ved PCen da :p .

 

Neida liker snøen, snøballkrig, snømenner, juletida, stearinlys i hvert et hjørne av huset så det blir en god stemning. Og faktisk har jeg ingen problemer med å stå opp om vinteren, er verre å stå opp om sommeren syns jeg...

Ellers er jeg jo en insekthater (de kan gjerne eksistere, men ikke i huset og der jeg er) så det er en annen grunn.

Ellers kommer sommeren på en god andreplass, høsten kommer på en tredje og våren på en fjerde.

 

1. Vinter -snø, jul, mørke dager (det har sin sjarm det, og man føler man får mer ut av dagen).

2. Sommer -ferie i Bergen, skolefri, fuglekvitter, gress, gode lukter. (Det negative er at det ofte er så varmt at man nesten ikke orker å gjøre noe..

3. Høst Kjølige dager, men solen er likevel fremme (det er en ganske god blanding ;) ). Fine farger på trærne. (Minuset er at dette er den tiden på året da det er en hel haug av uker med skole sammenhengende.)

4. Våren Fint å se ting spire og gro. Men hater maurinvasjon i huset :mad: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er svært sjokkert over det jeg leser om at man på barneskolen eller noe slikt slipper å gå ut i friminuttene på vinteren. Hva er det man er redd for? Hva er galt med å gå ut på vinteren?

 

Jeg liker vinteren best, uten tvil. Deilig å kjenne mellom -10 til -40 grader mot ansiktet når man åpnet ytterdøra. Det betyr som oftest skikkelig føre utfor alpinløypene :D.

 

Som en god nummer to kommer sommeren, hovedsaklig i sydligere strøk hvor temperaturene kan komme over 25 grader :yes:.

Lenke til kommentar
Vinteren :love:

Jul, ingen som pælemer meg ut, ikke noe gress (ATSJOO) og sport på tv'n.

Elsker den reklamen for vintersport på nrk hvor den "her kommer vintern" sangen spilles :love:

Er du også en ivrig nrk-sport-om-vinteren-fan? :love:

Den grunnen glemte jeg å nevne i mitt forrige innlegg.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Men steike så vakker vinteren her er!

Åh.. :love: Elske den setningen.

For meg er sommeren, våren og vinteren de beste.

Å gå på ski etter en natt med snøvær. Bare danse bortover de nypreparerte løypene.

Og våren når snøen smelter, og det blir varmere. Fuglene begynner å gaule fra skauen og ting "blir født".

Sommeren da jeg står opp, tar på meg shorts bare, og går ned å spiser brødskiver med jordbær og sukker. <33 alt sammen.

 

Da jeg var liten synes jeg høsten var det tristeste som fantes. Alt døde.

Jeg gråt da fattern hogde ned trær, så å se dem miste bladene og dø var fæle greier.

 

Når begynner jeg å like den også. Å se alle fargende som sprudler inne i den grå tåka. Kontraster liksom. Og å lukte at vi fyrer i ovnen, og kjenne varmen fra den.

 

Oppsummering:

Alle årstidene var negative og positive sider. Alle er like fine, på sin måte. Synes jeg da :)

Så ikke føkk opp naturen og sånt.. Av og til er jeg skikkelig redd for global oppvarming, fordi da blir vintern borte.

Som en reklame for Returkartong for en del år siden; "Ikke kødd med naturen, for da kødder naturen med deg"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...