Gå til innhold

ATI Radeon 9700 PRO

Anbefalte innlegg

Er det noen som har sett kortet i noen butikk enda? (webshop) Kortet skal visstnok bli sendt ut til butikker imorgen (Mandag 19. August).

Jeg har sett den "normale" versionen; ATI Radeon 9700 for 4370kr, men ikke PRO versionen.

(Dette er forresten en helt latterlig pris også, den anbefalte retail prisen er ca. 2600kr for den normale versionen og ca. 3000kr for PRO versionen)

Noen som har sett PRO kortet i en nettbutikk enda?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Det er ikke noen radeon 9700, det er blitt endra til Radeon 9700 Pro.

Ja, jeg er klar over at det skal ha vært en endring av navnet. Jeg har lest det på en del sites. (blandt annet Anandtech) Men de kortene jeg har sett heter ikke PRO (noe som de skal gjøre), og Ati sin pressemelding om 9700 PRO gjør at det virker som om det er to kort. (Det er sikkert bare ett kort, men det virket bare litt merkelig)

Quote:

Kortet kommer nok ikke til salgs før midten av september.

De skal begynne å sende ut kort til butikker imorgen, så jeg tviler sterkt på at de venter med å selge dem til midten av september :smile:

Meningen er at salget skal begynne "for fullt" i midten av august...

Uansett så bruker nettbutikker å sette dem opp på listene deres lenge før de får de inn, jeg lurte på om noen hadde sett kortet i noen nettbutikker....

Lenke til kommentar

Er du bare ute etter å kverulere eller klarer du ikke å lese?

Jeg bryr meg lite om når du tror kortet kommer til Norge. Jeg er interessert i om noen har sett noen nettbutikker som har kortet på sine lister (og jeg bryr meg ingenting om det ikke er norske/nordiske nettbutikker)

ATI sier at de begynner å distributere kortet den 19. August, de sier ikke noen ting om hvor store kvanti det er snakk om eller hvilke selskaper som får kortet først. Dette er det eneste offisielle som har blitt sagt om releasen av Radeon9700 PRO, så jeg lurer litt på hvordan du vet at "De sender den første sendingen til USA". Men for all del, det er jo selvfølgelig plausibelt, og høyst sannsynlig.

Lenke til kommentar

Jeg mente Asia.

So, together with the official announcement ATI set up the date for the mass supplies of its new RADEON 9700 PRO to start. This is August 19. At launch I honestly doubted that this is a credible statement, and it seems to me I was right. According to our sources, they will be able to start selling ATI RADEON 9700 PRO in time only in the Asian region and only in limited quantities.

As for the USA and European markets, it will be pretty complicated to find RADEON 9700 based graphics cards there at first. It is not for nothing that some on-line hardware stores claim they will have RADEON 9700 PRO available only in mid September. The sources say that ATI will ship new cards to its USA distributors between August 27 and September 3. Moreover, the first supplies will be pretty small. The first supply of RADEON 9700 PRO to the USA is expected to contain only 3,000 pieces.

At the same time RADEON 9700 PRO should be available in much bigger quantities in the Asian region, but despite that we will not claim their broad availability anyway.

Unfortunately, there is no info about the reasons that might have caused this delay. Maybe the chip yields are lower than anticipated, and maybe inspired by the delayed launching of NV30, ATI intended to start selling its RADEON 9700 PRO as early as possible but failed to catch up with the plans of its own marketing people.

Lenke til kommentar

Hvor står dette hen? Og hva slags "sources" har de? Det eneste offisielle er at de begynner å sende ut kort den 19. August. Noe annet er vel ren spekulasjon. Men men...en del spekulasjon er bedre enn andre, hvis de som har skrevet det du posta har en god kilde, så kan det jo være rett....

Uansett vil jeg tro at en del selskaper i USA vil få kortene rimelig umiddelbart uansett. Jeg så en test av en Dell PC i går som hadde et Radeon 9700 kort. Det virker som om en del av de store aktørene kommer til å få kortet rimelig umiddelbart. Man får bare håpe og tro at det ikke er kun de som selger kortene sammen med PC'er som får tidlig...

Lenke til kommentar

Det er ikke så enkelt som å regne ut kursen for å finne ut hvor mye R9700 vil koste her i Norge. Hardware er en del billigere i statene.

ATI distribuerer ikke kort i Europa, det er det Hercules som tar seg av. De web shopene som selger BBA kort importerer dem selv og prisen er da deretter.

Hercules har sagt at dem ikke vil ha noen R9700 kort klare før september.

[ Denne Melding var redigert av: MistaPi på 2002-08-19 12:00 ]

Lenke til kommentar

Hehe...takk for besvarelsen Arch, men jeg har allerede sett det. (det var det ene stedet jeg har sett kortet)

Hardware er jo generelt sett veldig billig i norden i forhold til andre land, og jeg er egentlig spent på hva slags pris de andre norske webshoppene kommer til å ta for ATI sine kort. (jeg er ikke interessert i 3rd party versioner) Databutikken sine priser er jo generelt sett helt merkelige, noen ting er veldig billig i forhold til andre webshopper, mens andre ting er hyperdyre.

Uansett kommer jeg til å vurdere å bestille det fra webshopper som ikke er norske uansett, så det bryr ikke meg så mye om det kommer sent til norden, eller om prisene blir høyere (selv om det selvfølgelig ville vært en fordel om det kom tidlig og var priset lavt :smile:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...