Gå til innhold

Akam.no: KM dynax 5D test?


Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Man vet jo ikke, men jeg velger å tro at Sony som har kjøpt opp kameradelen hos KM, vil videreføre den? Bildestabilisatorløsningen er rett og slett genial.

 

I Norge selges det mest Nikon og Canon dSLR, men i andre land med langt større kundegrunnlag enn her, selges det mye av andre merker.

I Sverige, er KM et stort merke.

 

Les testen av KM 7D her. KM 5D har jo samme bildebrikke og teknologi, men har mer menystyring av funksjoner enn D7. Ellers er de ganske like.

 

KM's dSLR er så bra at jeg har vanskelig med å tro at de forsvinner fra markedet.

Lenke til kommentar

Enig i det, men jeg tror ikke Sony Norge selv har noen eks som de vil låne bort. Restlagerene tas inn av uavhengige importører (butikk-kjeder), og de vet de blir kvitt resten uten salgshjelp. Prisene er jo latterlig for de to imponerende modellene deres nå, spesiellt 7D. Enig i at anti-shake teknologien deres er genial. Den holder tilsynelatende støv borte fra sensoren også, i likhet med Olys patent. Det er synd at det er det eneste Olys løsning er i stand til.

Hvis dere ikke eier KM 5D fra før, så kan dere trygt handle til disse prisene, hvis dere har det, vær godt fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Man vet jo ikke, men jeg velger å tro at Sony som har kjøpt opp kameradelen hos KM, vil videreføre den? Bildestabilisatorløsningen er rett og slett genial.

 

I Norge selges det mest Nikon og Canon dSLR, men i andre land med langt større kundegrunnlag enn her, selges det mye av andre merker.

I Sverige, er KM et stort merke.

 

Les testen av KM 7D her. KM 5D har jo samme bildebrikke og teknologi, men har mer menystyring av funksjoner enn D7. Ellers er de ganske like.

 

KM's dSLR er så bra at jeg har vanskelig med å tro at de forsvinner fra markedet.

5632677[/snapback]

Her i Frankrike har Canon nesten 50% av markedet alene... KM kommer paa en tredjeplass.

Problemet er at det ikke hjelper med masse salg og popularitet, hvis du ikke tjener paa det du selger. Det var tilfellet med KM.

Selvfoelgelig forsvinner KM's DSLR fra markedet. Det vil ikke finnes en eneste KM dslr nytt om et par maaned. Hvis en vare ikke produseres lengre, saa hjelper det ikke uansett hvor god den er. Desverre.

Samme modeller eller bedre kan komme under sony-flagg derimot...

 

Hilsen en stor fan av Konica Minolta speilrefleks.

Lenke til kommentar

Etter all den gode kritikken den modellen har fått, trenger dere egentlig flere bekreftelser på kvaliteten? Veier Akams tester tyngre enn alle andres? Tror rett og slett ikke det er bryet verdt, for KMs kvaliteter er godt nok dokumentert som de er. Ingen grunn til å føle seg snytt for den testen, mener jeg. Kjøp, eller behold, KM 5D. Knall kamera :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...