Radi Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Jeg har en kul ide her. Men jeg trenger litt hjelp med tips og råd. Ideen min er at jeg skal få et LCD-display til å bli heiset opp av kabinettet. Til dette prosjektet trenger jeg servo, motor e.l. Hvordan skal jeg velge ? Og jeg trenger kansje noen tanhjul. og bryter. Motoren må gå gansjke skate. Hvordan skal jeg få til det ? LCD-displayet skal ligge flatt på en måte inni kabinettet før det blir heiset opp. Se bildet. Hvis dere kjønner noe av det da. Takker for alle svar! Endret 5. oktober 2005 av Radi Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Bruk en gammel CD spiller (Til PC), de har noen fine motorer og ferdig med tannhjul. Litt pirk, men de har som regel en ganske grei hastighet på motorene, og de går på 12v. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Okey. Takk for tipset. Har en cd.rom liggene som jeg har skru opp. Skal skjekke ut den motoren. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Hvem av motorene er det jeg skal velge da. Det er jo tre forskjellige i cd-rom'n Lenke til kommentar
Radi Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Her er et bilde av LCD-displayet og motorene. Kansje det er litt lettere for dere å hjelpe meg når dere ser hva som skal brukes. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Men hvordan får jegh strøm på du motorene. Er det bare å koble på 12V ? Hvilkene ledninger skal kobles med hverandre. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Mener å ha sett i en worklog her på forumet at det var problematisk å benytte motoren fra cd-romen, husker dog ikke til hvilken nytte motoren var til da dessverre. Jeg tror jeg ville gått for "press open"- funksjonen fra en gammel cd- eller kassettspiller. Ka du trur om det? Lenke til kommentar
Radi Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Njaa....Jeg tror det blir litt vanskelig. For det kasset spiller luka tar en del plass. Og jeg har ikke tilgang på noe sånt. Og jeg vil helst ha det elektrisk slik at jeg han velge vinkel osv... + at nå har jeg alerede odelagt en cd-rom får å få ta i motoerene Endret 5. oktober 2005 av Radi Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Ganske mye snakk om emnet, men er desverre litt vanskelig å få til om du ikke har litt kunnskap innenfor elektronikk. Du kan sjekke denne sida her om du trenger litt hjelp: http://www.thebestcasescenario.com/forum/s...=1&page=3&pp=10 ! Lenke til kommentar
Radi Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har tenkt å modde LCD-disålayet inn i dette kabinettet: Link: SE HER Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Pent kabinett også gitt! Lenke til kommentar
Radi Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Er noen av disse motorene rukelige ? Hadde vert fint om de hadde funka for du har montering's hull. Det har ikke den motoren jeg tokk ut av cd-rommen. * Hvordan skal jeg få motoren til å gå sakte. * Hvordan skal jeg få motoren til å stoppe der jeg vil ha den. * Hvordan bryter må jeg ha. Går det med en bryter med tre hakk. Slik at når den er i midten er den av. Og når den er den ene veien går den opp. Og når den er den andre veien går den ned. Hadde det gått ? For da kan man styre den selv hvilken vinkel den skal stoppe i osv... Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 De to andre motorene er vel for å løfte opp cd`n, og til å snurre cd`n eller laseren rundt... BTW: Nice kasse det der... Lenke til kommentar
Radi Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Kan dere ta en titt på DISSE motorene her. Hadde de vert noe ? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 tror du skal droppe step-motorer, de kan være litt vanskelig å kontrollere. Der er mange motorer med ferdig gear påmontert. De går sakte. Jeg har en hel drøss liggende om du er interessert. De er dess 30V tror jeg, men kan sjekke opp for å være sikker. Så kan du bruke endebrytere til å stoppe heisen på topp og bunn. Skal vel ha det også slengende en plass Lenke til kommentar
Radi Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 JA. Tusen Takk !! :!: Det hadde vert veldig stor hjelp. Skulle du hatt noen for det ? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 nope. skal få de. Holder vel tilfeldigvis ikke til i nærheten av ålesund eller trondheim? Skal ta og se hva jeg finner når jeg kommer hjem i dag, er på jobb. (Hei sjef!! Ser du hva jeg gjør på i arbeidstiden??? Ikke det nei, bra ) Lenke til kommentar
Radi Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Hehe... Tusen takk assa! Nei. jeg bor ikke i nærheter der dessvere. Jeg Bor i Ås. Det er ingen som vet hvor Ås er men alle vet hvor tusenfryd er. Tusenfryd er i Ås Så nå vet dere det. Endret 6. oktober 2005 av Radi Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 hehe... var i sona forrige uke. Men men, skal se hva jeg finner, så kan jeg sende det i posten. Hurra for Posten Norge BA!! Lenke til kommentar
Radi Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Jeg trenger også kansje noe metale deler for å feste motor i riktig vinkel osv.. Jeg opnet en ny post om det LINK Endret 6. oktober 2005 av Radi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå