Gjakmarrja Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Det er ikke så altfor lenge til jul og jeg har lyst og lage mitt eget spill så jeg stolt kan vise til venner og familie under julebesøkende... Noen ide på ka spill eg kan lage... Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Lag en fin adventskalender =) Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Lag en fin adventskalender =) Vet u ka... det var en faktisk ganske god ide EDIT: Men for all del...FOLKENS kom med flere forslag Endret 5. oktober 2005 av chills Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg stemmer for adventskalender. Det høver veldig for høytiden! Ellers kan du jo kan hende lage et eller annet RPG-spill i tilknytning til julen. Historien og hvordan spillet blir seende ut bestemmer du selv, men det er nok en fordel å ta utgangspunkt i hvem som er målgruppen. Kanskje et lite juleeventyr der en alv skal forsøke å jobbe seg oppover i julenissens verksted (oppgaver, små spill og hemmeligheter?) til å løse et lite mysterium ville passet for de minste? For de litt eldre, kan du jo lage et eller annet FPS-spill, men ... 3D kan nok bli litt i det meste laget om du skal lage dette før julesesongen. Uansett, jeg tror ikke det er så forferdelig viktig at spillet er originalt. Bare du har laget det, holder det nok i massevis. Muligens kunne du gitt spillet som en julegave? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Ikke dumt, ikke dumt... nei 3D blir litt vel mye for meg... enkel 2D Adventskalender er på mitt nivå! Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Fang julenissens pakker 2d scrolling game! Kansje litt for mye, men sånn at man går gjennom div verden og trykker på pakkene før tiden er over. Men adventskalender var ikke dumt! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Ikke dumt, ikke dumt... nei 3D blir litt vel mye for meg... enkel 2D Adventskalender er på mitt nivå! 3D er enkelt med TrueVision3D! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Ikke dumt, ikke dumt... nei 3D blir litt vel mye for meg... enkel 2D Adventskalender er på mitt nivå! 3D er enkelt med TrueVision3D! Vakkert... Vakkert... Tuzen takk EDIT: Men er det slik som jeg forstod det... at den er fullt tilgjengelig gratis så lenge du ikke skal tjene penger på det... og noe med vannmerket deres? Endret 6. oktober 2005 av chills Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jepp, helt gratis så lenge programmet du lager er gratis! Jeg har testet en del forskjellige 3D-motorer, og synes dette var den (forholdsvis) enkleste å bruke og man kunne fremdeles lage relativt fancy effekter. Du kan se på skjermspareren min hvordan vannmerket blir implementert. Så lenge du ikke betaler, må vannmerket være inkludert og synlig, men du bestemmer iallfall hvilket hjørne du vil ha det i. Jeg har ikke brukt mer enn ca. litt over en uke (med langt ifra gjevn arbeidsinnsats) på å programmere den, samt å lage selve landskapet. Det finnes tutorials og eksempler for VB 6.0 og VB.net (sammen med C++, C# og en del andre språk). Anbefales å titte på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå