aagr Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hei, Jeg er på jakt etter en "Log File Monitor" som kan vise nye log evnents i sanntid. Gjerne flere logger samtidig. Om klient programmet kjører tjeneren eller remote er det samme, har jo ssh! Tanken bak dette er å bruke det på lan, slik at man kan f.eks overvåke ssh. Og kanskje overvåke dhcp-servern. Har brukt google, kan ikke si at jeg ble så mye klokere. Hva kaller man det egentlig? Og har noen et brukbart program? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 tail -f /var/log/messages Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Vet ikke om dette dekker behovet, men et par terminaler med 'tail -f logfile' kunne vel funke? Lenke til kommentar
aagr Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Takker og bukker! Det var noe sånt som dette jeg trengte ja! Og når det gleder dhcp-leases, kan jeg bruke tcpdump? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Kva tenker du på? At du vil logge når ein klient spør DHCP om IP osv? Hos meg kjem det i /var/log/syslog eller messages, hugsar ikkje heilt. Lenke til kommentar
aagr Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Takk for svar! Tror jeg fikk svar på spørsmålet mitt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå