Gå til innhold

HALO - The movie

StarGazer

Anbefalte innlegg

[iC' date=08/10/2005 : 01:58] Vin Diesel passer uansett perfekt for rollen. Selv om at jeg ikke har sett Master Chief, kunne jeg godt tenke meg at han så slik ut.

Vin Diesel er en macho-fyr med dyp stemme. Siden han spiller macho i alle sine filmer, passer han jo ypperlig her. Å ha med Kutcher blir litt teit, selv om at han klarer å spille bra. Folk kjenner han bedre fra komedie, og da blir det vanskeligere å ta han seriøst. Derfor passer Vin bra her. Master Chief er en beinhard dude, og det er også Vin.

Vel vi for vel heller aldri sett Master Chief uten om den drakten han har på seg ;)

Har ikkje spilt 2`ern men..

halo2.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I filmen får man se ansiktet til Master Chief, ingen tvil.

Har en liten teori.

Filmen starter med et slag hvor mennesker blir fløyet inn for å kverke Kovenant, akkurat som i "Silent Cartagropher" i Halo 1. Rett etter slaget (om det er Vin eller en annen kjent person sm spiller MC) tar han sikkert av seg masken, mens camera liksom zoomer inn mot ansiktet hans. :p

Om det IKKE er en kjent skuespiller, helst en som knapt har spilt i noe som helst, så får vi sikkert se ansiktet heeeelt i slutten. Han tar av seg hjelmen saaaakte, mens publikum holder pusten, og når han viser ansiktet tenker alle "Jasså?" påfulgt av hvordan de synes han ser ut i forhold til hva de tenkte.

BTW: Hehe, har miksa litt i Paint....

Lenke til kommentar
Vin Diesel passer rollen perfekt, MEN man frykter jo at han har masken av i store deler av filmen. :/

Bryr ikke meg så mye. Om masken er en del av i filmen betyr det at filmen ikke bare følger spillet til punkt og prikke (altså ren shoot-em-up), og det er nå egentlig et godt tegn. En kan ikke basere historien i filmen helt fast på spillets historie (annet enn at de oppdager en Halo som de må utforske).

Lenke til kommentar

Ingen skuespiller kommer til å ta hovedrollen vis de ikke får vise ansikte sitt. Hvem ville vel tatt rollen vis de fikk vite at de kom til å være gjemt bak en maske gjennom hele filmen.

Nei, tror nok det er en tanke dere skal slå fra dere med en gang.

Lenke til kommentar
Ingen skuespiller kommer til å ta hovedrollen vis de ikke får vise ansikte sitt. Hvem ville vel tatt rollen vis de fikk vite at de kom til å være gjemt bak en maske gjennom hele filmen.

Vel, vi har jo Darth Vader, husker du han? I slutten av siste filmen så vi jo ansiktet hans, men det var jo heller ikke ansiktet til han under drakten, så det er alltid en mulighet for at vi ikke får se ansiktet hans.

Lenke til kommentar

Hehe, skjønte hva du mente, ville bare kverulere litt ;)

Men ja, er ikke sjangs om noen kjente skuespillere ville tatt en rolle om de ikke fikk vise sitt dyrebare ansikt, og det skjønner jeg godt, er jo der de håver inn pengene.

Det jeg tror skjer er at vi får se Master Chief med hjelmen på først, og så etter litt skyting osv, så blir hjelmen skadet, og den må av, og da løper helten rundt uten hjelm og gjør sine helteting.

Lenke til kommentar

ja, ikke missforstå meg. For all del, helt greit at hjelmen er av litt.. bare ikke hele tiden, da blir det liksom ikke Master Chief for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Noen nevnte Darth Vader som et eksempel, men tenk også på Andy Serkis som "spillte" Gollum i Lord of the Rings. Han er vel den skuespilleren som har slitt og gjort mest for en rolle uten å noen gang selv vises i filmen. ;) Eneste gangen vi ser han er helt i starten av RotK, hvor vi ser Gollums fortid.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Noen nevnte Darth Vader som et eksempel, men tenk også på Andy Serkis som "spillte" Gollum i Lord of the Rings. Han er vel den skuespilleren som har slitt og gjort mest for en rolle uten å noen gang selv vises i filmen. ;) Eneste gangen vi ser han er helt i starten av RotK, hvor vi ser Gollums fortid.

Skotten som er i drakta til Darth er uansett mye mindre kjent. Serkis er nå en stor kjendis. De aller fleste som har litt peiling på film vet hvem han er. De aller færreste, selv mange som innbiller seg å være Star Wars fans, har ikke en minste anelse om hvem David Prowse er (i allefall av den nye fansen). ;)

De brukte James Ear Jones sin stemme, og det var egentlig han som tok all credit'en. Prowse har jo en latterlig aksent, og om han hadde brukt den i filmen ville hele greia ramle sammen.

Glemmer ikke den scena hvor han sier "You are part of the Rebel Alliance and a traitor! Take her away!" med sin skotske aksent. Holder på å dø av latter hver gang jeg hører det! :!:

Men igjen, det er jo han som er i drakta i alle de tre gamle filmene.

Lenke til kommentar
[iC' date=08/10/2005 : 15:24] Glemmer ikke den scena hvor han sier "You are part of the Rebel Alliance and a traitor! Take her away!" med sin skotske aksent. Holder på å dø av latter hver gang jeg hører det! :!:

Men igjen, det er jo han som er i drakta i alle de tre gamle filmene.

Da er vi 2 :p

Lenke til kommentar

Dere burde vite at det å sløse penger på en enormt dyr skuespiller, ser jeg ingen vits i. Kan de ikke bruke han fyren med stemmen i Halo spillene? Ville blitt mye bedre, og billigere. Har ikke noe lyst til å se trynet til Master Chief uansett. Og er ikke Master Chief en cyborg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...