Gå til innhold

VIA leverer bil-PC

Anbefalte innlegg

Hmm, for min del ser jeg ikke det helt store behovet. Skal derimot kjøpe noe slikt den dagen man kan prate med datamaskinen slik som i Knight Rider eller når jeg evt kan bruke PC'en til noe annet nytt og revolusjonerende. DA blir det virkelig aktuelt med noe sånt for min del! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HVA skal man med PC i bilen? Jeg syns det tar helt av. En bil er til å kjøre med, så man kommer seg frem og tilbake. Montere inn PC i bilen syns jeg tar helt av spør du meg. Egentlig helt på trynet.

Da synes du kanskje det er helt på trynet å ha cd-spiller og/eller radio i bilen også? Bilen er jo til å kjøre med, i følge ditt resonnement.

Ein CD-Spelar\Radio spelar musikk, radio, lydbok eller kva du vil og kan nyttas i fart. Ein PC derimot kan du ikkje bruke i fart, skulle du finne på å gjere det ville den blitt eit meget stort faremoment.

Klart du kan bruke den til å styre musikk ol. under fart. Med touch screen og tilpasset programvare(ikke rein windows), så er det ikke mer trafikkfarlig enn en cd spiller.

mediacar.jpg

Lenke til kommentar
HVA skal man med PC i bilen? Jeg syns det tar helt av. En bil er til å kjøre med, så man kommer seg frem og tilbake. Montere inn PC i bilen syns jeg tar helt av spør du meg. Egentlig helt på trynet.

Da synes du kanskje det er helt på trynet å ha cd-spiller og/eller radio i bilen også? Bilen er jo til å kjøre med, i følge ditt resonnement.

Ein CD-Spelar\Radio spelar musikk, radio, lydbok eller kva du vil og kan nyttas i fart. Ein PC derimot kan du ikkje bruke i fart, skulle du finne på å gjere det ville den blitt eit meget stort faremoment.

Klart du kan bruke den til å styre musikk ol. under fart. Med touch screen og tilpasset programvare(ikke rein windows), så er det ikke mer trafikkfarlig enn en cd spiller.

mediacar.jpg

Hvor kan jeg finne mediaCar?

Lenke til kommentar

Hadde vært greit om vi kunne fått gjennomsiktig OLED film til å rulle på frontruta også. Stemmestyring må vel også forbedres en del. Fargene må ikke blokkere utsynet på frontruta i OLED skjermen, også stilles det vel ekstra krav til at OLED skjermen tåler UV-lys også nå da.

:roll:

Ser for meg litt sånn informasjon som jagerfly pilotene ser på. Windows passer vel neppe som operativsystem for noe sånt vel !?

Endret av G
Lenke til kommentar
Hadde vært greit om vi kunne fått gjennomsiktig OLED film til å rulle på frontruta også. Stemmestyring må vel også forbedres en del. Fargene må ikke blokkere utsynet på frontruta i OLED skjermen, også stilles det vel ekstra krav til at OLED skjermen tåler UV-lys også nå da.

:roll:

Ser for meg litt sånn informasjon som jagerfly pilotene ser på. Windows passer vel neppe som operativsystem for noe sånt vel !?

ja siden vi her i norge knapt har lov til å sote frontruta så blir det nok sikkert lov med skjerm inebygd i frontruta! :fun:

Lenke til kommentar
ja siden vi her i norge knapt har lov til å sote frontruta så blir det nok sikkert lov med skjerm inebygd i frontruta! :fun:

Filmen kan jo være gjennomsiktig når du ikke har PC'en på. Når den går i skjermsparemodus trengs jo helt gjennomsiktig skjermsparer.

Selv om det ikke hadde vært lovlig så hindrer det ikke folk fra å benytte seg av noe sånt. Det er jo mange eksempler på andre ulovligheter som foretas i biler her i landet.

Lenke til kommentar

grøftelys er jo nesten fy, og leds i tutane der spyleveska kjem sprutande mot ruta:P norge er litt kjipt når det kjem til eindel ting, blir vel snart forbudt med bluevision pærer snart og:P har lyst på det i grøftelysa mine og.

Lenke til kommentar
genialt.

Men hvordan blir det med Hd'en da?

skal ikke mange hompene før den er gåen da!

Joda, det går så bra. Vi bruker bare 2,5" istedenfor vanlig 3,5"

2,5" tar mindre plass og holder seg kjøligere også, som er pluss i denne sammenheng.

Men slike produkter finnes allerede.

I denne artikkelen var det bare kabinnettet som var nytt.

Bruker selv det samme HK i bilen min, men i et litt større kabinett med PSU som er tilpasset bilbruk.

Med en 7" touchskjerm funker det fett det.

Lenke til kommentar
Men slike produkter finnes allerede.

I denne artikkelen var det bare kabinnettet som var nytt.

Bruker selv det samme HK i bilen min, men i et litt større kabinett med PSU som er tilpasset bilbruk.

Med en 7" touchskjerm funker det fett det.

ja det er lite nytt, men det at de levere ferdigsydde løsninger er det ikke så mange som gjør nå! :)

carputer leverer jo noen men synes det er litt dyrt..

Lenke til kommentar
Du bør jo være forsiktig med å spille spill så lenge du sitter bak rattet men du kan jo stappe hele mp3 samlinga inn på en sånn boks, kanskje en GPS-modul, eller føre worklog hvis du bruker den i jobben, underholdning for passasjerene kan jo også komme på tale...

Underholdning for alle i bilen utenom deg :thumbup:

Lenke til kommentar
hehe..folk begynner vel snart å sette trådløst aksesspunkt i garasjen:P

Dette har eg hatt lenge :p

Eg har hatt pc i bilen en stund, brukes mest til føring over hvor eg har vært(worklogg, som noen nevner over), men også til film/musikk og internett.

Workloggen går automatisk, musikk/radio styres via sony's rattfjernkontroll uten å se på skjermen, mens dvd og annet blir kun brukt når bilen står stille.

Eg vil si at dette er et steg i riktig retning, og er produkt eg har ventet på lenge :love:

Håper dette fortsetter :thumbup:

Lenke til kommentar

Har selv nettopp bygd meg en Carputer, og jeg må si det gir en god følelse av endelig å kunne kontrollere det som skjer i bilen.. hehe..

Når jeg kjører bilen utenfor leiligheten min så synkroniseres all MP3 med PCen som står inne. Også musikkvideoer. Radio har jeg selvsagt. TV er også en del av det som ble installert.. hehe... GPS er selvsagt en selvfølge. :-)

Selv kjører jeg et system som heter RoadRunner (http://guino.home.insightbb.com/roadrunner.html) og der kan man velge blant mange forskjellige skins (http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=59495).

Lenke til kommentar

Filmen kan jo være gjennomsiktig når du ikke har PC'en på. Når den går i skjermsparemodus trengs jo helt gjennomsiktig skjermsparer.

trenger ikke skjermsparer. bare ha boksen sette "skjermen" rett i hvilemodus og vips problem løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...