Gå til innhold

nVidia Quadro. Er det noe bra?

knutroe

Anbefalte innlegg

Som dere sikkert forstår, har jeg fått fatt på et Quadro-kort.

På viften står det nVidia og 0,07 A. Kjøleren og kjøleribbene på RAMen er grønn.

Lurer på om dette kortet kan være basert på GeForce 4 - serien?

Er det noen som har vært borti slike kort og hvordan de oppfører seg samt hvordan de yter i forskjellige applikasjoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som dere sikkert forstår, har jeg fått fatt på et Quadro-kort.

På viften står det nVidia og 0,07 A. Kjøleren og kjøleribbene på RAMen er grønn.

Lurer på om dette kortet kan være basert på GeForce 4 - serien?

Er det noen som har vært borti slike kort og hvordan de oppfører seg samt hvordan de yter i forskjellige applikasjoner?

Nyprisen er jo ganske høy. Ytelsen er omternt som et vanlig Geforce4, men driveren støtter endel ekstra instruksjoner, som er nyttige i forbindelse med 3D modellering.

Lenke til kommentar
Disse kortene er basert på de som driver med 3d programmskapning/film/animasjoner o.l

Altså det sliter hardt i spill.

Elendig ytelese i spill for den uhygelige prisen

I Direct3D spill : omtrent null ytelsestap. Quadro OpenGl er ikke optimalt for spill, yter noe dårligere enn standard Geforce.

Mulig hacke BIOSen for og switche mellom gaming og 3d rendring?

Såvidt jeg husker så er Quadro 4 serien den Quadro utgaven som pr dags dato har vært vanskeligst å modifisere, senere utgaver som 6800 har vært enklere. Det finnes noe info om dette -> Google.

Lenke til kommentar

Putta i skjermkortet i går kveld, og viften fyrte opp med et brak. Altså. noe støy fra den, med andre ord. Windows XPP fant kortet med en gang og la automatisk inn driver, ingen 3. parts driver nødvendig.

Fant ut at det het nVidia Quadro2 Pro. med en RAM-størrelse på 64 MB.

Fyrte opp GTA:VC og jeg syntes det fløt ganske bra i 1280*1024 på en P3 800 med 512 MB RAM. Alt i alt er jeg hittil ganske fornøyd med kortet, særlig siden jeg fikk det av en kompis, helt gratis. Av tilkoblinger er det 1*VGA og 1*DVI.

Men jeg kan fortsatt tenke meg å få vite litt mer om disse kortene, siden jeg aldri før verken har hørt eller sett noe særlig om dem.

Derfor: Innspill mottas med takk! : :w00t:

Edit: Før HK-bios kommer opp står det: Elsa Gloria 3

Endret av knutroe
Lenke til kommentar
Er ikke så vanskelig vet du, det magiske internettet har mye rart inni seg  :p

:blush: Så rett, så rett!

Men hvordan ligger det an sånn rent ytelsesmessig?

Kan det være noe a la GeForce 4 Ti-serien? :hmm:

Edit: Ca 25% bedre enn GeForce 2 GTS

Endret av knutroe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...