Gå til innhold

De ti mest skremmende filmene er kåret

xanth0s

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
At jeg kunne glemme Sextette (1978)! :ohmy:

Dette er verdens desidert mest skremmende film. Alt annet når den til knehasene.

Vet jeg har postet dette klippet før, men siden Sextette faktisk er verdens mest skremmende film så fortjener det en ønskereprise.

By clicking on this video you agree to waive Badmovies.org of any and all responsibility. Including, but not limited to: physical, mental, and spiritual suffering.May God have mercy upon your soul.

Fytti Helvete! Du har linka til den før.. Jeg endte jo opp med å se den og kan forsikre dere om at den er mye værre enn hva man tror ut i fra traileren!

Lenke til kommentar
Ble overrasket over at Alien ikke kom med.

4954487[/snapback]

har bare sett 2-3 in av filmen men lo utrolig godt av den.

5007611[/snapback]

bare sett 2eren og 3eren, var det det du mente?

de er ikke i nærheten av det samme som 1eren, skjønt den er ikke like skummel hvis du har sett 2eren og 3eren først og vet hva hele alien tingen går ut på.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
The ring var vel den første "skrekkfilmen" jeg så, og jeg syntes den absolutt ikke var skummel. Var egentlig ganske kjedelig :roll:

5013825[/snapback]

Er det mulig?

#1: Du må bo i ødemarken uten tilgang til hverken TV, internett eller dvdspiller om The Ring er den første skrekkfilmen du har sett.

#2: Den amerikanske versjonen av Ringu er skummel/skremmende. EOD!

Lenke til kommentar

4954487[/snapback]

5007611[/snapback]

Ok, jeg tolker dette som at du har sett 2/3 av filmen, jeg kan jo selvfølgelig være helt på viddene. Men det jeg lurer på: Hvordan i svarte helvete kan du le av Alien? Du må ha en seriøst syk sans for humor.

Lenke til kommentar

4954487[/snapback]

5007611[/snapback]

bare sett 2eren og 3eren, var det det du mente?

de er ikke i nærheten av det samme som 1eren, skjønt den er ikke like skummel hvis du har sett 2eren og 3eren først og vet hva hele alien tingen går ut på.

5009835[/snapback]

Nåja.. synes 2'en var en veldig bra oppfølger. Den første var selvsagt "genistreken", men nøkternt sett vil jeg si nr 2 er like bra

Lenke til kommentar

Jeg støtter meg også til LarsP. Selv om filmene som er på denne listen ikke er skremmende for noen av dere her inne, så betyr ikke at de ikke var skremmende da de kom ut. Folk gikk ut av kinosalen da Exorsisten kom på kino, jeg må innrømme at jeg har ennå til gode å se det skje mens jeg ser en film på kino i dag.

Jeg blir mer skremt av filmer som Night of the Living Dead, Texas Chainsaw Massacre og de gamle klassiskerne innen sjangeren, enn de filmene som har kommet i det siste. Da tenker jeg særlig på alle de miserable remakene som preger grøsser sjangeren i dag, dette er filmer som ikke skremmer meg litt en gang. Det eneste de baserer seg på er raske, flashy skremme sekvenser, med plutselig høy lyd som får deg til å hoppe i stolen. Det skal mye mer til for at en film skal være skummel enn det.

Selvfølgelig finnes det unntak fra dette, og kanskje de gode grøsserne som har kommet ut kommer på en Topp 10 liste om 10-20 år. Og kanskje dagens babyer, kommer til å få seg en god latter når de ser hva vi blir skremt av. Ser virkelig fram til den dagen.

Lenke til kommentar

Det var jo i Aliens (2) at vi fikk replikken "game over man, it's game over" da :!:

Dessuten er jo kvinnelig ramboer alltid litt morsomme.

Pass på og få med dere extended versjon når dere ser filmen.

Uansett så synes jeg også The Blair Witch Project var skummelt første gangen.

Tror det delvis skyldes et "dokumentar program" i Discovery stil som jeg så først og som omtalte hvordan "opptakene" til filmen ble funnet.

2" er jo bare møkk dog.

Lenke til kommentar
Det var jo i Aliens (2) at vi fikk replikken "game over man, it's game over" da  :!:

Dessuten er jo kvinnelig ramboer alltid litt morsomme.

Pass på og få med dere extended versjon når dere ser filmen.

5017377[/snapback]

Liker Aliens, en av de filmene jeg kan se opp og opp igjen. Det største minuset er poenget med at hun må gå tilbake for å redde hun jenta som ble fanget. Det blir en sånn litt teit logisk kortslutning der, fordi tidligere i filmen gjorde hun et poeng av det motsatte; at det IKKE nyttet å gå tilbake å hente de første som var fanget ( "..you can't help them..")

Situasjonen var jo enda mer prikær i siste tilfelle( første gang hadde de jo både to romferger og mer tid)

Hadde hun ikke gått tilbake siste gang, ville jo det hele vært over også. Som følge av at hun gjorde det, døde jenta og Hicks under ferden frem til neste film. Bad move Ripley :cool:

Lenke til kommentar

Nå begynner det virkelig å ta av med disse listene som blir slengt ut i øst og vest. Nettavisen har jammen slått til med en ny en, nå som Halloween nærmer seg. Det er ikke akkurat de 10 mest skremmende filmene, snarere 25...selv om jeg føler en ekstrem påvirkning fra de to listene som har blitt vist her. Her er ihvertfall listen:

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/film/article478455.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...