Gå til innhold

De ti mest skremmende filmene er kåret

xanth0s

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tragisk liste. Synes nyinspillinger som The Ring fortjener en plass her. Og Alien seff. Men filmer evil dead & Co er jo bare morsome.

Nesj.. The Ring var jo ca like skummel som en kattunge på prozac...

Det samme gjelder forsåvidt for Motorsagmassakren også, både den nye og gamle.

Lenke til kommentar

Savner The Changeling, The Haunting (originalen), Psycho, Rosemarys Baby, The Omen og Halloween. Filmer, som etter min mening, burde være på en slik liste.

Ville tatt bort Henry: Portrait of a serial killer. Det er en bra film, men syns ikke den kvalifiserer til en plass på denne lista (som jeg synes er ganske dårlig faktisk).

Nyinnspillingen til The Ring burde aldri være på denne listen, og kommer den noensinne på en liste over de skumleste filmene gjennom tidene, så mister jeg all respekt for vedkommende som spyr ut den lista. Dette kan selvfølgelig ha noe å gjøre at jeg generelt er sterkt imot enhver form for remake av eldre filmer (det finnes unntak).

Ble overrasket av å se Audition på denne lista, selv om jeg mener den kunne veket plass for en rekke filmer som er skumlere enn den. Skulle likt å visst kiriteriene de la til grunn for utarbeidingen av den listen.

Endret av xkharonx
Lenke til kommentar
Nesj.. The Ring var jo ca like skummel som en kattunge på prozac...

Det samme gjelder forsåvidt for Motorsagmassakren også, både den nye og gamle.

Bah!! Synes The Ring var dritskummel jeg, og jeg blir som regel ikke skremt av slike filmer. Men men, hver sin smak :scared:

Lenke til kommentar
Igjen: Husk at noen av filmene er 40 år gamle! SETT DET I PERSPEKTIV!  :no:

Må støtte meg til denne uttalelsen. Det som skremte liv å lemmer av folk tidligere, er kanskje ikkje skummelt nå mer.

Men før klarte de ihvertfall å lage skumle filmer, nå spyr man bare ut nyinnspillinger i øst og vest. Selvfølgelig noen unntak her også, men det burde da finnes flere originale ideer i filmverdenen. Vi trenger ikke re-makes av de gamle klassikerne eller asiatiske filmer, som er blitt veldig populære filmer å lage re-makes av.

Men som LarsP sa: Sett det i perspektiv, tenk hvordan filmene skremte folk og fe da de ble utgitt.

Lenke til kommentar
Sett det i perspektiv, tenk hvordan filmene skremte folk og fe da de ble utgitt.

Ta f.eks Exorcisten. Jeg har ei veninne som enda ikke har sett den filmen fordi moren hennes ikke fikk sove på nesten en uke etter å ha sett den filmen.

Foreldrene mine synes The Omen var en grusom film da den kom ut.

Lenke til kommentar
Rart at The Exorcist ikke er lenger oppe på liste. I tillegg savner jeg filmer som "The Omen", "Event Horizon" og "The Shining".

Men, for all del. Listen er fin den.

Jepp, The Omen og The Shining glimrer med sitt fravær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...