Gå til innhold

De ti mest skremmende filmene er kåret


xanth0s

Anbefalte innlegg

Motorsagmassakeren på første?  :dontgetit:

 

Jaja, ellers en meget fin liste.

 

Men tilbake til Motorsagmassakren. Har hørt at det er kommet en ny film om den, stemmer det? Hvor vi får se hva som skjedde me hu dama som kom gåendes på veien i starten osv? Noen som vet? :)

8563389[/snapback]

Snakker du om remaken? Det er ikke den som kom på første plass, hehe. Det er nok snakk om originalen fra 1974 her gitt! Men for å svare på spørsmålet dit. Ja, det er lagd en film til, men den kom ikke på kino, The Beginning heter den. Det er ikke noe oppklaring av hva som skjedde med dama i starten av remaken. Filmen tar utgangspunkt i historien til Leatherface, selv om jeg syns den mislykkes med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Fly på top 10 skumleste filmer? :p

Er ikke det den filmen på det flyet der sønnen hennes blir fanget og får alle til å tro at sønnen hennes ikke fantes? Bra film, men såå skummel var den ihvertfall ikke. :)

 

Og hvorfor vil dere ha med the shining? Den var jo ikke skummel i det hele tatt.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Motorsagmassakeren på første?  :dontgetit:

 

Jaja, ellers en meget fin liste.

 

Men tilbake til Motorsagmassakren. Har hørt at det er kommet en ny film om den, stemmer det? Hvor vi får se hva som skjedde me hu dama som kom gåendes på veien i starten osv? Noen som vet? :)

8563389[/snapback]

Snakker du om remaken? Det er ikke den som kom på første plass, hehe. Det er nok snakk om originalen fra 1974 her gitt! Men for å svare på spørsmålet dit. Ja, det er lagd en film til, men den kom ikke på kino, The Beginning heter den. Det er ikke noe oppklaring av hva som skjedde med dama i starten av remaken. Filmen tar utgangspunkt i historien til Leatherface, selv om jeg syns den mislykkes med dette.

8599230[/snapback]

 

The Beginning er ikke noe skummel, så den på fredagen med noen kompiser. Mye dårligere enn den første :no:

Lenke til kommentar

Ja, hostel er vel en av tidenes mest groteske og sadistiske filmer. Den skal visst nok være inspirert av ekte hendelser den og, Eli Roth (regissøren av Hostel) påstår å ha funnet en Thai side som reklamerte med du kunne kunne torturere folk for penger. Les mer her...

Endret av mhbakke
Lenke til kommentar
Ja, hostel er vel en av tidenes mest groteske og sadistiske filmer. Den skal visst nok være inspirert av ekte hendelser den og, Eli Roth (regissøren av Hostel) påstår å ha funnet en Thai side som reklamerte med du kunne kunne torturere folk for penger. Les mer her...

8605945[/snapback]

 

Dette stemmer delvis. Det har funnet sted at fedre i fattige familier har solgt seg selv for en sum penger så noen kan skyte de, og deler av summen går da til familien deres. Det er ikke noe tortur inne i bildet.

Lenke til kommentar
Motorsagmassakren er jo ganske ekkel vis du tenker på at den er inspirert av en (eller flere) hendelser.

8605846[/snapback]

 

Er vel egentlig ikke inspirert av noe som helst. Bortsett fra at Leatherface og en creepy seriemorder ved navnet Ed Gein hadde en felles fasinasjon for menneskehud. Har kun sett remaken og hører at den er vel så god, grotesk og skummel som originalen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nattsvermeren og Motorsagmassakeren burde bytte plass etter min mening. En film som virkelig gir meg gåsehud er The Sixth Sense, men den faller vel kanskje litt utenfor kategorimessig.

 

Audition synes jeg var uutholdelig kjedelig.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...