Gå til innhold

nVidia ForceWare 81.84 er klare fra nVidia selv...

_Spook_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og vi venter i spenning på Linux/FreeBSD/Solaris-driverne.

1.0-8xxx for Linux vil virkelig latterliggjøre ATi sine "drivere". :cool:

For ikke å snakke om ATi sine FreeBSD og Solaris drivere som ikke eksisterer engang... :!:

Lurer på hvor lang tid det tar før vi ser Crossfire suport i Linux... :cool:

Lenke til kommentar
Raptor,05/10/2005 : 10:51]
Og vi venter i spenning på Linux/FreeBSD/Solaris-driverne.

1.0-8xxx for Linux vil virkelig latterliggjøre ATi sine "drivere". :cool:

For ikke å snakke om ATi sine FreeBSD og Solaris drivere som ikke eksisterer engang... :!:

Lurer på hvor lang tid det tar før vi ser Crossfire suport i Linux... :cool:

SLI-støtten vil ikke bare gjelde for GNU/Linux. Denne støtten vil vi garantert også se i FreeBSD, og sannsynligvis Solaris. Det er fordi nVIDIA har samme drivere for GNU/Linux, FreeBSD og Solaris. nVIDIA kommer til å dominere Linux/UNIX-fronten totalt når 1.0-8xxx-driverne kommer. ATI har litt av en jobb foran seg hvis de skal komme opp på samme ytelsesnivå som nVIDIA, for ikke å snakke om plattformstøtten.

En annen gladnyhet, som kanskje er litt off-topic i denne sammenheng: Jeg fikk Solaris-driverne til å fungere med et GF6200. Kortet ble tolket riktig i nvidia-settings, selv om driverne offisielt kun støtter Quadro-serien. Det betyr at high-end kortene i GeForce-serien også er støttet i Solaris (I hvert fall GF6800-serien, kanskje også GF7800, fordi Solaris-driverne har samme versjonsnummer som Linux- og FreeBSD-driverne, 1.0-7676), siden GF6200 er såpass nytt som det er.

Edit: eneste driverstøtte ATI har utenom GNU/Linux er den åpne DRI-driveren som følger med X.Org. Men disse driverne er ingen ting i forhold til nVIDIA-driverne som gir full 2D- og 3D-støtte.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Skal ikke denne virke for GeForce 6800LE? Jeg prøvde å installere, men fikk som svar "The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit." Jeg valgte 81.84_winxp2k_32bit_english.exe fra den øverste linken.

Gikk så inn på www.nvidia.com og fikk servert 78.01, som installerte seg greit.

Lenke til kommentar
Skal ikke denne virke for GeForce 6800LE? Jeg prøvde å installere, men fikk som svar "The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit." Jeg valgte 81.84_winxp2k_32bit_english.exe fra den øverste linken.

Gikk så inn på www.nvidia.com og fikk servert 78.01, som installerte seg greit.

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=7959

Last ned den .inf filen der og bytt med den som er i katalogen med 81.84 driverne. Så funker alt så meget bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...