Gå til innhold

Bøker om foto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for gode anbefalinger :)

 

Har ikke lest noen av dem, men akam.no anbefalte "Landscape Photography" som visstnok skal ha en del om digital- og etterbehandling digitalt
Bakdelen med denne er at den er skrevet på engelsk. Ellers virker det som en meget seriøs bok. Endret av jensen2
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den "digital fotografi i praksis" men synes ikke den var noe spessielt bra.

 

Har noen "e-books" som er og anbefale: "McGraw Hill - Osborne Media - Shoot Lik .a Pro! - Digital Photography Techniques" og "Thom Hogan's Complete Guide to the Nikon D70"(kanksje ikke så nyttig om man ikke har D70, men et must om han har)

 

Har også en gammel fotobok jeg liker å titte i, ikke så mye hjelp til det digitale, men masse på det meste annet :)

 

Når det kommer til PS så vil jeg anbefale dere: "The Photoshop CS2 Book for Digital Photographers" masse nyttig lesestoff :)

Lenke til kommentar

Kan anbefale et par bøker.

 

-Photography - Eight Edition, London, Upton, Stone, Kobré & Brill.

Pearson Prentice Hall, 2005.

 

Denne er den vi ble anbefalt å bruke som oppslagsverk når jeg begynte på fotostudiet mitt. Den er noe dyr, men fantastisk bra!

 

-The Basic Book of Photography - The Classic Guide, Grimm & Grimm.

Plume Books/Penguin, 2004.

 

Dette er et godt og relativt oversiktlig oppslagsverk som dekker det aller meste innen foto. Den kommer som paper back og kosta rundt 10 dollar på Amazon.com, noe den helt klart er verdt.

 

Dette er ikke bøker som er spes rettet mot digitalfotografering, men bøker som tar for seg fotografering som en helhet. Teknikker er de samme uansett om det er film eller digitalt du bruker. Det er bare at resultatet blir så mye bedre med film :).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...