One_ar Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Hei, lurer på ein ting, har eit Visa Electron fra Sparebanken vest. I kontrakten, og i minibanken står det at eg ikkje kan ta ut meir enn 1000kr i uka. Men gjelder dette også varekjøp? I kontrakten( eller hva det nå enn heter) står det 1000 kr på minibank uttak, men ingenting på varekjøp...(ingenting = blankt, tom linje..) Kan eg kjøpe noko i ein butikk, og så sei at dei skal ta ut f.eks. 200 kr sjølv om eg har brukt opp "kvoten"? kan jo sjølvsagt teste dette sjølv, men bare lurer liksom... Endret 5. oktober 2005 av One_ar Lenke til kommentar
pakke Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Det gjelder såvidt meg bekjent kun for uttak i minibank. Du kan altså dra kortet i butikken og ta ut penger der uten at det går ut over grensa. Edit: Jeg har ikke Sparebanken Vest, men sånn har det fungert med alle kort jeg har hatt. Endret 5. oktober 2005 av pakke Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Bruker sparebank1 Nord, og der er det ihvertfall sånn som pakke sier. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Skaff deg Postbanken du! Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har kjøpt varer for over 3000,- på ett kjøp, så nei, det teller ikke for varekjøp. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kan bruke mer enn 1000kr i måneden, uansett hvordan jeg bruker dem. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kan bruke mer enn 1000kr i måneden, uansett hvordan jeg bruker dem. Rart, jeg brukte 6000,- sist måned. Lenke til kommentar
One_ar Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Har testet, begrensningen er på uttak i minibank, ikkje varekjøp....i mitt tilfelle da.. Endret 6. oktober 2005 av One_ar Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 stemmer det som står i kontrakten, står det at du kan ta ut maks 1000kr i minibanker så gjelder det kun minibanker.. Ikke varekjøp og utakk i butikkene Lenke til kommentar
Jan Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg hadde et eldre kort av det der Electron-kortet. Jeg kunne maks ta ut kr 1000 per uke, uansett hvor. Minibank eller butikk..Heldigvis er de dager talte Lenke til kommentar
PT Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Var i banken for en måned siden, og fikk beskjed om at grensen for uttak i minibank er 1000,-, og 2500,- for varekjøp. Grensen kan heves til hva du nå enn måtte ønske (men ikke fjernes ) hvis du har med deg foresatte i banken. Jeg gikk først alene for å spørre litt om temaet, men fikk da beskjed om at det ikke var mulig å endre grensen i det hele tatt. Dro til en annen filial sammen med min mor og fikk hevet grensen uten problemer. Tror det var på Lagunen jeg dro da. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 har handlet for over 3k på en dag jeg iallefall.... :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå