plankeby Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Håper jeg ikke feilplasserte denne tråden. Jeg lurer på noe så "enkelt" som hvilke tegnkommandoer man bruker for å lage en hyperlink til en mail adresse. Jeg kjenner til hvordan lage en hyperlink i explorer til et annet nettsted, men ikke for mail. Det er snakk om å kunne lage en hyperlink i innlegg, lignende slik vi skriver inn her, hvor man kan klikke på link til min mail, og dermed få outlook mail til å åpne seg. Dette skal brukes i et større intranett med IE 6.0, på en side der man skriver enkle oppslag på tilsvarende måte som her. Mail og nettadresser blir ikke automatisk konvertert til hyperlinker der. Alle på dette intanettet har outlook som mail leser/sender. Endret 5. oktober 2005 av plankeby Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) mailto:[email protected] evnt mailto:[email protected]?Subject=Dittemne Endret 5. oktober 2005 av Robkvi Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Innlegget ble postet to ganger, beklager... Endret 5. oktober 2005 av plankeby Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Det skal vel være noen flere tegn foran og bak "setningen" over ?? Det som nevnes over gir meg ingen aktiv link. F.eks. "linksetningen" under gir meg en aktiv link på internsiden jeg snakker om: <a href="http://www.telefonkatalogen.no">klikk her</a> Det er kanskje ikke noe tilsvarende som vil gi meg en mail link? Jeg er veldig blank på dette. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) <a href="mailto:[email protected]">Test</a> blir <a href="mailto:[email protected]">Test</a> edit: html funker ikke på forum, men uansett... Endret 5. oktober 2005 av MrLee Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 <a href="mailto:[email protected]">Test</a> Takk Mr Lee, det var "så enkelt" som setningen du skrev over. Dette ga meg en aktiv link på siden jeg kan ha brukt for dette Lenke til kommentar
delfin Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Det er forresten langt fra smart å bruke denne, siden søkeroboter finner den og vips får du 800 e-post daglig med tilbud penisforstørrelse og annet rusk. Finnes noen triks som krypterer linken, google it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå