Eldroy Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hei. Sliter med et lite problem. Mulig jeg er helt på bærtur her. Har et Epox 8MHHi-A hovedkort med VIA K8M800 brikkesett. Hvis jeg prøver meg med 2 minnemoduler a 256MB på dette fryser systemet enten umiddelbart eller etter en liten stund. Systemet rapporterer også feil antall MB installert RAM. Kjører jeg med bare en minnemodul fungerer alt svært så bra. Har testet begge minnemodulene i DIMM slot 1 og begge fungerer like bra. Prøver jeg med begge installert samtidig blir det altså problemer. Det er integrert grafikk på brikkesettet. Minneprodusenten er Kingston type 256MB PC3200. Prosessoren er en Sempron 2600+ Noen som har tilsvarende erfaringer eller kanskje en løsning/forklaring på dette? Har forresten 2 hovedkort og 2 prosessorer liggende av samme type. Problemet vedvarer uansett kombinasjon. Har Googlet problemet og finner bare vage antydninger om kombinasjon minne / AMD socket 754 problemer. Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
havar Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Nå kjenner ikke jeg dette hovedkortet, men sjekk om det støtter to PC3200-brikker. Jeg har erfart at enkelte HK ikke støtter høyeste frekvens på alle slotene samtidig. Det at du får opp "feil" størrelse på RAM, kommer av at du har integrert skjermkort, og dermed er det nok skjermkortet som legger beslag på sin del. Dette kan du nok finne ut av i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå