Gå til innhold

Trenger tips om gode deler til en presentasjons PC

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trnger litt hjelp med å finne ut hvilke deler jeg skal ha i en PC jeg skal bygge.

Denne PCen skal benyttes av en ungdomsforening/-kafé som skal bruke PCen i hovedsak til visning av filmklipp på lerret, redigering av filmklipp, og powerpoint.

Jeg har noen få kriterier:

- PCen må ha et bra skjermkort med mulighet for å utvide skrivebordet når videokanone er koblet til med s-video eller phono kabel.

- PCen må ha et bra lydkort, helst med phono utganger (de røde og vhite utgangene).

- PCen må ha 1024 MB Ram, ca 100 GB HDD, og minst 3 GHz processor.

- PCen skal kjøre WinXP Pro som OS

Dette er en ungdomsforening med ikke altfor dype lommer, så prisen bør ikke nå astronomiske høyder.

Endret av stratos975
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:hmm: Det er ganske vanskelig å tolke kriteriene dine, men prøver så godt jeg kan..

-Et skjermkort med muligheter for utvidelse av desktop får du til under 1k, dette er "bra" til windows og enkle ting, ubrukelig til nye spill... Slik jeg forstår det kan du klare deg med noe lignende ATI 9600XT, pris ca 1,5k (kommer an på ram osv..)

-Du kan enkelt bruke en mini jack -> phono adapter på samtlige hk, så dette er uten betydning. Jeg ville kjøpt et billig pci lydkort til ca 300-500 kroner, det kan være greit hvis du skal ha lyden over på et ok anlegg.

-1Gig ram kan koste alt fra 500 -> 3k (sikkert mer og...) Ville lagt ca 1000 kroner til ram... 120 gig hdd koster ca 700 kroner...

3 GHz er ikke noe kriterie!! Ville gått for en amd 64 3200+ elns denne er på 2,2 eller 2 GHz, men dette kan ikke sammenlignes med pentium 4... pris ca 1,5k

Win XP kan du godt få lov til å kjøpe, men da rister jeg oppgitt på hodet....

SÅ: pris på en slik pc ca 7,5k (inkludert hk, kabbis + dvd-rw) + evt OS, skjerm, tastatur, mus osv osv...

Vet ikke om dette sprenger budsjettet ditt helt jeg... Jeg kan sikkert sette opp en ok pc (eller noen andre kanskje gidder) hvis du forteller hvor stort budjett du/dere har...

Du trenger jo strengt tatt ikke så voldsom pc med mingre det er seriøs videoredigering dere driver med....

BTW: Jeg grøsser hver gang jeg hører uttrykket "videokanon"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...