elkenzaal Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) En fetter av meg kom med en eldre Compaq Pc som har krasjet etter et lynnedslag. Jeg fikk den ikke til å virke igjen så gikk til innkjøp av nytt hovedkort, cpu, ram og kabinett slik at han fikk en oppgradering samtidig som fikset pc. Problemet er at den fortsatt ikke vil virke, selv om jeg oghså har testet med ny harddisk og cd-rom. Det betyr at alle deler er byttet. Hovedkortet har støtte for SATA men jeg bruker IDE disk, har også prøvd å installere SATA driverene likevel uten at det har hjulpet. Jeg får startet installasjon av XP men etter formatering av harddisk og filene er kopiert til disken så feiler den når maskinen starter på nytt og installasjonen skal fortsette. Får feilen nevnt over: Feil under lasting av operativsystem. Hva kan være galt? Er helt åpen for forslag. Har jobbet med data i mange år men kan ikke se noen grunn til at det ikke skal virke. Takk! Endret 5. oktober 2005 av elkenzaal Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Jeg fant ut av problemet mitt. Måtte kjøre lowlevelformat og skrive "0" til alle sektorer på harddisken. Fant en link her som hjalp meg: Link Endret 5. oktober 2005 av elkenzaal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå