Mad_Max Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hei der.. Det har skjedd noe rart på pcen min. Partisjon d: har blitt til e:. Og e: har blitt til d:. det skjedde etter at jeg innstallerte et program. Som jeg har avinstallert. noen som kan forklare meg hvordan jeg kan få fikstet dette ... Takker for svar... Lenke til kommentar
miXer Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Høyrelkikk på min datamaskin -> Manage -> Disk Management -> Høyrelkikk på disken du vil endre navn på, og trykk på Change drive letters and paths Lenke til kommentar
K.. Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Og, om du skal skifte navn på systempartisjonen må du ty til annen programvare. Kan anbefale Partition Magic på det sterkeste. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Og, om du skal skifte navn på systempartisjonen må du ty til annen programvare. Kan anbefale Partition Magic på det sterkeste. Du kan skifte navn på systempartisjonen i computer managment også! Men Partition Magic er veldig bra ja! Lenke til kommentar
K.. Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Og, om du skal skifte navn på systempartisjonen må du ty til annen programvare. Kan anbefale Partition Magic på det sterkeste. Du kan skifte navn på systempartisjonen i computer managment også! Men Partition Magic er veldig bra ja! Kan man? Funka ikke sist jeg prøvde, men kanskje jeg gjorde noe feil. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Og, om du skal skifte navn på systempartisjonen må du ty til annen programvare. Kan anbefale Partition Magic på det sterkeste. Du kan skifte navn på systempartisjonen i computer managment også! Men Partition Magic er veldig bra ja! Kan man? Funka ikke sist jeg prøvde, men kanskje jeg gjorde noe feil. Ja, det vil si, hvis du referer systempartisjon, som den partisjonen du har installert OS på, så ja. Høyreklikk på systempartisjon, properties, og skriv inn det du ønsker. Og vips Lenke til kommentar
K.. Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Fikk dette da jeg prøvde. Tror ikke det går uten tredjepartsprogramvare Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Det er jo god grunn til at det ikke går sånn uten videre. Hvis OS filene plutselig ikke lenger ligger på den plassen som Registry sier de skal ligge, så går det jo rett i dass med hele Windows. Endret 5. oktober 2005 av hårek Lenke til kommentar
miXer Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hei der.. Det har skjedd noe rart på pcen min. Partisjon d: har blitt til e:. Og e: har blitt til d:. det skjedde etter at jeg innstallerte et program. Som jeg har avinstallert. noen som kan forklare meg hvordan jeg kan få fikstet dette ... Takker for svar... Er noen av de partisjonene en systempartisjon? Tror kanskje at vi alle har pratet om litt forskjellig her. Når jeg sa at man kan endre navn på systempartisjon, mente jeg navn, ikke partisjons bokstav. Partisjonsbokstav er det nok stor sannsynlighet for at du må bruke partition magic eller no slikt til ja. Men det skal fungere å bytte alle de andre partisjonene med Computer Management! Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jess. Du kan bytte Stasjonsbokstaver i diskbehandlingen. Jeg er ikke helt sikker på om du kan gjøre det samme med systempartisjonen når du er i Windows, jeg tror ikke det. Men om du skal skifte navn på systempartisjonen så er det jo bare å høyreklikke på partisjonen og velge gi nytt navn? Det kan da ikke være så vanskelig. Det er faktisk det første jeg gjør etter installasjon av Windows på en pc. Da skifter jeg navn til f. eks Win 2000, hvis jeg har installert Windows 2000 og Win XP hvis jeg har installert XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå