Gå til innhold

hvordan oppdaterer jeg hovedkort?

olsen_1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde da vært nyttig å vite hvilket hovedkort du har. Det å flashe BIOS er litt risky saker, så her gjelder det å være sikker på at du har fått lastet ned riktig BIOS oppdatering til ditt HK - bare så det er sagt.

Dernest har ofte hovedkortprodusenten mye info på sine websider (eks. Asus).

Du har som regel ulike måter å flashe BIOS, enten fra diskett eller fra et eget program (som er det enkleste for da trenger du ikke engang laste ned oppdateringen - prog. tar seg av alt). Finnes sikkert andre muligheter, men som sagt - sjekk med HK produsenten.

Lenke til kommentar

finner ikke noe fornuftig i verken hovedkortmanual eller på hjemmesiden.

det er et epox p4x400d.

kanskje bare dårlig til å leite, men jeg finner som regel det jeg leter etter :dontgetit: eller så vet jeg ikke helt hva jeg leter etter :!:

får altså bare en bin-fil når jeg laster ned. hvordan kan jeg loade den inn?

Lenke til kommentar

Du kommer altså til denne siden??

http://www.epox.nl/downloads/bios/?obj_product_id=267

Bin filer er bootbare; de kan startes opp når maskinen starter. Det er det som er poenget skulle jeg tro. Legg bin fila på en diskett og sørg for å boote fra diskett så tror jeg det skal gå bra.

Hvis du ikke har diskett/fløppydrive kunne det være interesant å vite om det funker med cd.... :hmm:

NB!! Jeg er ingen kløpper på å flashe bioser!! :cry::cry::cry: TEARS! Vent og se om noen kan bekrefte det jeg sier :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...