olsen_1 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 hei. oppdatere bios kan noen fortelle meg hvordan jeg bruker den bin-filen som jeg har lastet ned fra hovedkortprodusenten min? Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Sikkert en disket. Les manualen til ditt HK Det står det sikkert hvordan du skal oppdatere BIOS Lenke til kommentar
Bibendum Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Det hadde da vært nyttig å vite hvilket hovedkort du har. Det å flashe BIOS er litt risky saker, så her gjelder det å være sikker på at du har fått lastet ned riktig BIOS oppdatering til ditt HK - bare så det er sagt. Dernest har ofte hovedkortprodusenten mye info på sine websider (eks. Asus). Du har som regel ulike måter å flashe BIOS, enten fra diskett eller fra et eget program (som er det enkleste for da trenger du ikke engang laste ned oppdateringen - prog. tar seg av alt). Finnes sikkert andre muligheter, men som sagt - sjekk med HK produsenten. Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 finner ikke noe fornuftig i verken hovedkortmanual eller på hjemmesiden. det er et epox p4x400d. kanskje bare dårlig til å leite, men jeg finner som regel det jeg leter etter eller så vet jeg ikke helt hva jeg leter etter :!: får altså bare en bin-fil når jeg laster ned. hvordan kan jeg loade den inn? Lenke til kommentar
flabben Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Du kommer altså til denne siden?? http://www.epox.nl/downloads/bios/?obj_product_id=267 Bin filer er bootbare; de kan startes opp når maskinen starter. Det er det som er poenget skulle jeg tro. Legg bin fila på en diskett og sørg for å boote fra diskett så tror jeg det skal gå bra. Hvis du ikke har diskett/fløppydrive kunne det være interesant å vite om det funker med cd.... NB!! Jeg er ingen kløpper på å flashe bioser!! TEARS! Vent og se om noen kan bekrefte det jeg sier Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 nei kom ikke dit men hit http://www.epox.nl/downloads/bios/?product_cat_id=1 samme tingen tror jeg. ok, men hvordan starter jeg opp fra diskett? har prøvd å starte opp med disketten inni, men ingenting skjer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå