wil Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 jeg holder nå på med Sot Linux, og synes at linux er veldig bra. men jeg kunne tenkt meg å prøve en annen distro. jeg har mange distroer så det er ikke det. men det som er problemet er at jeg har laget boot på installasjons cden til alle distroene som jeg har. og det var en av dere som sa at jeg trengte bare boot på installasjons cden, men når jeg skal legge inn en distro som er på 2 cder eller mer så går det ikke. hva må jeg gjøre for å få til dette. PS: håper at ingen blir sur nå, men jeg er litt nygjerrig på nye ting det er derfor jeg vil prøve meg på en annen distro. jeg stiller ikke disse spørsmålene for at dere skal bli sur. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 ehh.. du booter på cd 1, og begynner installasjonen og når den trenger cd 2 så kommer det opp på skjermen, ps det er en del distroer som kan boote på flere av cd`ene eks. mandrake har det. det er for om du trenger anene kernel osv.. no som du helt sikert ikke trenger... hva er det som står på den feilmeldingen din da?? hvor er det stopper osv.. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Hvordan er det egentlig du brenner CD-ene dine, ettersom du ikke klarer å boote ifra de? Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 på red hat så kommer det en melding om at jeg skal sette inn cd to, og når jeg setter inn cd 2 så skjer det ingenting. kan noen hjelpe meg. hva skal jeg gjøre. men det går jo med Sot linux, men det er jo bare 1 cd så det gjør jo ingenting, men som sagt jeg kunne tenkt meg å prøve noen andre distroer. og på de fleste distroene så er det vel bare en installasjons cd ikke sant. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 på rh så har du en sak på første installasjons bilde (der det står bare text) om å teste "mediet" altså teste cd`ene dine om de funker, dette tar noen minutter og det lønner seg, dersom du har alt ok så er det bra og bare å forsette.. litt kipt på rh at dersom du har et lite hakk i cd'en eller.no så vil den stoppe installasjonen og du sitter der med 3 timers venting... ps. jeg bruker nero til å brenne ut mine cd`er "file - burn image" og alt funker... Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 vent litt her. jeg tror noen har missfåstått spørsmlet mitt litt. problemet er ikke at jeg ikke får bootet, men det som er problemet er om jeg skal ha boot på alle cdene eller om jeg trenger bare installasjons cden. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 offff.. det skader da vel aldri å prøve litt før enn spør.. men brenn de som jeg sa du så skal det vel funke.. åå ja det er laget som det skal være derfor er det en iso fil.. og dersom du leser det jeg skrev i sted om mandrake cd 2 osv. finner du ut av det.. .. det var derfor jeg spurte deg i går under takk for all hjelp posten, hvor du bodde siden det er sikkert folk som vil hjelpe deg dersom de vet hvor bor.. osv. Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 jeg vil ikke gjøre sånn at noen blir sure her, men jeg spurte om et enkelt spørsmål, og det var om jeg måtte ha boot på alle cdene når jeg skulle installere linux eller om jeg trengte bare på instal cden, og jeg fikk svaret tidligere, men da jeg skulle prøve det så gikk det ikke. så derfor må jeg spørre en gang til. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 hva er det du har brent det med da?? hva har du gjort da?? hva er det som står i biosen din da?? hvilken distro er det snakk om da?? hvor langt kom du da?? du har da en anen post der du lurer på hvor du skifter bakgrun i kde..!!! Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 snart gir jeg opp. jeg spurte om jeg måtte boote på alle linux cdene når jeg skulle installere det. og hvorfor spør dere om jeg har gjort det rett i bios og sånne ting. som jeg forstår så må man boote på install cden iallefall. men det siste vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Hvorfor kan du ikke beholde den installasjonen du har nå da??! Nå er det på tide at du konsenterer deg om det du i utgangspunktet vil: lære linux. Du lærer ikke en skitt av å hoppe fra den ene distro'en til den andre. Det er reinspikka tull. Det er på høy tid å få finger'n ut. Vær litt kreativ. Klikk deg rundt på det som går ann å klikke på. Gå gjennom menyen i oppgavelinjen, program for program. Test dem ut, snok deg rundt. Bli kjent med det systemet du har nå! Og bruk nettet aktivt når du står fast! Spørsmålet ditt tidligere om hvordan man skifter bakgrunn: Gjorde du i det hele tatt et forsøk på å finne det ut selv? Hensikten med KDE og Gnome er nettopp å gjøre slike ting lettvint. Og det var jo ikke verre enn et høyre museklikk på desktopen, ikke sant? Lenke til kommentar
whoi Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener med de ordne boot greiene dine, men hvis du brenner linux iso'ene så er de automatisk bootbare. Sett inn cd1 og boot med den, så spør den om cd2, og da bytter du bare cd, også fortsetter den med installasjonen. Er ikke værre enn det :smile: Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 ok, jeg gir meg. jeg skal Forsette med Sot linux en liten tid til. men jeg har ikke internet på den linux maskinen min, så jeg kan ikke gå på internet, men det gjør ingenting. er det noen som blir gladere hvis jeg skriver at jeg skal lære meg Sot Linux først også går jeg over til en annen en senere så spør jeg ikke om noe mer om andre distroer i tiden fremover. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Uansett hvilken distro du velger og hvordan du legger opp løpet ditt vil du alltids lære noe. Eneste måten å få erfaring på er å prøve. Stå på og spør ivei. De som ikke tåler det kan jo bare la vær å lese innleggene dine. Lykke til videre :smile: Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 ja will vi skal hjelpe deg men det er litt lettere dersom du vet hva du spør etter og ikke mist prøvd det før du spør. dersom du leser noe av de svarene som jeg har gidd deg på dine poster så kanskje du hadde kommet litt lengre.. da tenker jeg på sann som vmware på windows maskinen din så hadde du hatt internett på den linux saken din oxo.. sot er ikke en av de store distroene og det kan derfor være vanskelig å finne info om den. .. og på den spørsmålet som du spør om, JA les hva jeg svarte på det først om mandrake cd 2 osv.. men en iso fil er et image av mange filer som oxo inneholder all data for å få den brent riktig oxo (regner da med nyere brenne programmer) og på en del distroer så er det flere en den første cd`en som skal være bootable, men det trenger du ikke å bry deg om siden du ikke har det bohovet for det (det er spes kerneler osv.) ..og en liten fin ting, prøv det du lurer på, ta en liten backup av den maskinen du har og sett i gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå