Xell Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Hvor får man kjøpt sensorer ala de som følger med DigitalDoc5 og Enermax' drevramme. Jeg er ut etter disse som er helt flate slik at de kan legges mellom prosessoren og ribba (må altså ikke bygge mer enn kjernen) Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Da har du et problem, for det er så og si umulig å få til uten å miste MYE av varmeleningsevnen. Teit forslag: Kanskje du får tak i en sensor som dekker hele kjerna, og i tillegg leder varmen godt til kjøleribba... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Endel digitaltermometere for innendørs / utendørs måling er utstyrt med ganske små sensorer "pakket inn" i en plastdings, som med litt modding vil passe mellom kjøleribbe og prosessor-"body". Prøv Clas Ohlsson.. NB! Det bør være innlysende at sensorer uansett størrelse / tykkelse aldri må plasseres mellom kjøleribbe / core! Du behøver hver eneste kvadratmillimeter for varmeoverføring i det området!! Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Hmmmmm Leste nok litt for fort der ja. Trodde at xell ville han sensoren mellom kjerna og ribba. Det er uansett ikke bra! Vet at Asus skal selge VELDIG tynne sensorer separat. De gjorde det i alle fall før... Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Heh. Åplassere en srensor der vil går bra det.....i 1 sekund eller no Vet du hvor mye varme som blir fra en CPU??? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 30. november 2001 Forfatter Del Skrevet 30. november 2001 hehe.. jeg er jo ikke gal heller da. vill legge den mellom kjøleribba og cpu-pakkningen... ikke kjernen. siden kjernen bygger litt er det jo plas der, men vanlige temistorer er litt for klumpete. jeg så at Digital Doc 5 har slike sensorer og enermax sitt drive-kjøler har også slike. saken er at jeg vil lage et oppsett med brytere og et digitalteromemter slik at jeg kan switche mellome flere sensorer inni kabinettet... deriblant prosessor og shipsett. dette skal sevsagt kombineres med viftestyring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå