Gå til innhold

problemer med søkefunksjonen

Anbefalte innlegg

Mulig jeg gjør noe feil, men jeg er utrolig frustrert over søkefunksjonen. Får nesten alltid veldig lite konsistente resultater sammenlignet med andre forum. For å ta et eksempel, la oss si at jeg ønsker å finne alle innlegg med ordene "web" og "server" i emnetittelen.

Har gjort noen forsøk der følgende ble skrevet i søkefeltet:

web AND server

+web +server

Likevel får jeg kun treff som inneholder ett av ordene? Gjør jeg noe galt eller er det noe som ikke stemmer?

EDIT: La nå merke til at kombinasjonen med pluss-tegn ga treff hvis begge ordene var lenger enn 3 tegn. Kanskje der det ligger? Men fikk det ikke til uansett med logiske operatorer.

Endret av Zenit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
QUOTE (Zenit @ 05/10/2005 : 02:42)
EDIT: La nå merke til at kombinasjonen med pluss-tegn ga treff hvis begge ordene var lenger enn 3 tegn. Kanskje der det ligger? Men fikk det ikke til uansett med logiske operatorer.

Det er der det ligger.. Rett og slett for at man skal bruker AND, OR osv. Dog hvis du bruker søkefunksjonen riktig er den ikke så ille, men ja den kunne vært bedre. Og hvis jeg ikke har misfortsått mener jeg å ha hørt at det blir bedre i neste oppgradering av forumet.

En annen ting, emnetitler er ikke alltid så smart å søke i hvis du ikke er temmelig sikker på at det er en emnetittel med de ordene du søker etter. Husk også å søke lenger enn de siste 30 dagene.

TSP :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...