Zenit Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Mulig jeg gjør noe feil, men jeg er utrolig frustrert over søkefunksjonen. Får nesten alltid veldig lite konsistente resultater sammenlignet med andre forum. For å ta et eksempel, la oss si at jeg ønsker å finne alle innlegg med ordene "web" og "server" i emnetittelen. Har gjort noen forsøk der følgende ble skrevet i søkefeltet: web AND server +web +server Likevel får jeg kun treff som inneholder ett av ordene? Gjør jeg noe galt eller er det noe som ikke stemmer? EDIT: La nå merke til at kombinasjonen med pluss-tegn ga treff hvis begge ordene var lenger enn 3 tegn. Kanskje der det ligger? Men fikk det ikke til uansett med logiske operatorer. Endret 5. oktober 2005 av Zenit Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 QUOTE (Zenit @ 05/10/2005 : 02:42) EDIT: La nå merke til at kombinasjonen med pluss-tegn ga treff hvis begge ordene var lenger enn 3 tegn. Kanskje der det ligger? Men fikk det ikke til uansett med logiske operatorer. Det er der det ligger.. Rett og slett for at man skal bruker AND, OR osv. Dog hvis du bruker søkefunksjonen riktig er den ikke så ille, men ja den kunne vært bedre. Og hvis jeg ikke har misfortsått mener jeg å ha hørt at det blir bedre i neste oppgradering av forumet. En annen ting, emnetitler er ikke alltid så smart å søke i hvis du ikke er temmelig sikker på at det er en emnetittel med de ordene du søker etter. Husk også å søke lenger enn de siste 30 dagene. TSP Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Oki, men jeg fikk aldri AND til å fungere riktig. Får nøye meg med +/- tegn inntil videre Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Søkefunksjonen ser ikke ut til å støtte ord under fire tegn. Hadde fint om dette hadde vært fikset. Er i alle fall utrolig mye datatekniske ord på tre tegn som burde være søkbare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg