Gå til innhold

Hvem er norges beste skuespiller?

chris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
han som spiller Elling er genial!

Per Christian Ellefsen er herlig som Elling. Han og Sven Nordin kommer til å slite med å bli husket for noe annet etter de filmene. ;)

Sven Nordin?

Mot i Brøstet, I Blanke Messingen-forestillinga og et utall andre megahitforestillinger.

Lenke til kommentar

Liv Ullmann er jo den internasjonalt mest kjente skuespilleren, men personlig har jeg aldri hatt særlig sansen for henne. Skjønner ikke helt hva utlendingene ser i henne heller :huh:

Når det gjelder kvinnelige, er Lieselotte Holmene, Aud Schøneman og avdøde Turid Balke noen jeg vil nevne

Lenke til kommentar

Kristoffer Joner er flink, men er på sett og vis oppbrukt. Han spiller jo faen meg i alt av norske filmer jo. Sundquist er ikke akkurat dårlig han heller. Pia Tjelta gjør også noen gode roller. Hva folk ser i Ane Dahl Torp aner jeg ikke. makan til oppskrytt skuespiller skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Kristoffer Joner er flink, men er på sett og vis oppbrukt. Han spiller jo faen meg i alt av norske filmer jo. Sundquist er ikke akkurat dårlig han heller. Pia Tjelta gjør også noen gode roller. Hva folk ser i Ane Dahl Torp aner jeg ikke. makan til oppskrytt skuespiller skal du lete lenge etter.

brad pitt?

Lenke til kommentar

brad pitt?

Brad Pitt er da ikke oppskrytt :dontgetit:

Lenke til kommentar

synes Nils Ole Oftebro er bra, har sett han live ett par ganger, han er kjempeflink...

Per Christian Ellefsen er også bra, men manus kunne vært litt bedre i elling-filmene, har ikke sett den siste, men regner med at det er samme kvalitet på den som i de to andre...

Lenke til kommentar

Sverre Anker Ousdal er klart best. Alt jeg har sett av han, fra "Postmann Pat" (stemme) til "Dykket" er glitrende!

Ellers må jeg si Helge Jordal kommer opp i teten, ja. Liv Ullmann er vel vår mest kjente, men jeg synes det meste hun har gjort er overdramatisert og teatralsk. Det er nok mye pga. koblingen til Ingmar Bergmann. (Den gamle grisen som ragga opp Liv når hun var ca. 19...) :thumbdown:

Lenke til kommentar

Må nesten si Helge Jordal, uten at jeg har så veldig stor peil på norske skuespillere. Jordal er den som har gjort sterkest inntrykk på meg, da i en teateroppsetning av "Jeppe på bjerget" hvor han storspilte. På film og TV syns jeg norske skuespillere fremdeles har mye å bevise, her ligger mer eller mindre ALT under pari :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...