Gå til innhold

hvor få tak i linux til gamingserver gratis?

Naits_89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oki! men funker windows xp bra da? har kjørt lit server på de! men den låser seg ofte å må restartes ikke et 24/7 operativsystem! hos meg da!

Jeg har f.eks. hatt min brannmur-maskin kjørende nå i 24 dager nonstop. Uten problemer. Den kjører som sagt FreeBSD. Men en lettere linux-distro er nok tingen for deg. Ubuntu/Fedora/SuSE/Mandriva osv vil nok være et godt valg. FreeBSD krever som sagt en del av selve brukeren. Men det er ikke umulig å lære seg.

Lenke til kommentar
Får man egentlig Counter Strike Source server for FreeBSD? Det er vel det som er viktig for trådstarter...

Jeg tror du fint kan bruke både Windows XP og Windows 2000 som OS til gameserveren din, men Linux er kanskje det aller mest stabile.

FreeBSD har linux-binærkompabilitet, så det går fint. Har selv spilt UT2004 i FreeBSD med full 3D-aksellerasjon, så det er prøvd og funnet i orden.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne tråden setter jeg pris på mine kunnskaper ;)

Men som et tips til trådstarter er å installere en clean windows xp install, installere antivirus, og patche den fullstendig.

Så installere whatever du vil av cs server osv oppå toppen der igjen.

For all del ikke installer mye krøll. Og med en gang du nærmer deg Kazza og bearshare, winmx osv så kan du ikke kalle "serveren" din stabil lengre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...