Naits_89 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 hei eg lurer på om det går an å laste ned linux operativsystem til en pc som eg skall bruke som gaming server! eventuelt hvor få taki det?? spillet er counter strike source! mvh Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Først må du velge deg en distro. Mer info: http://www.linuxguiden.no/index.php/Distribusjoner Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 distro?? ka er det! må eg vite noe mere! serveren skall brukest som spill server! counter strike source Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 så den! men kjønte ikke så mye ye Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 eg trodde linux bare var et vanlig operativsystem som xp å win98 osv! :!: er de skikkelige avanserte greier eller?? får en ikke linux for spillserver!?? hmm! Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Linux er det samme som Windows, MacOS osv. Men det finnes mange forkjellige varianter å velge mellom (som det står i linken). Tror nok du bør holde deg til Windows Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 men er det bra å kjøre cs source server i windows !! det skall vere en 24/7 server så den må vere stabil!! forslag til andre operativsystemer? Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Har aldri kjørt CS-server i Windows, men det vil nok fungere helt fint. Når det gjelder stabilitet så har det like mye å si hvem som drifter serveren som hvilket OS som blir kjørt. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 men er det bra å kjøre cs source server i windows !! det skall vere en 24/7 server så den må vere stabil!! forslag til andre operativsystemer? FreeBSD. Men igjen, det krever sitt. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 oki! men finnset det ikke et windows server operativsystem da?? som ligner på xp ! så går ann å skafffe! Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Ja, men det koster en del da. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 FreeBSD ka er det?? et operativsystem=? Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 FreeBSD er en Unix-variant, ligner på Linux. Som sagt tror jeg heller du bør satse på Windows. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 FreeBSD ka er det?? et operativsystem=? Jepp. Her finner du mer info om dette operativsystemet. Bruker det selv på min firewall. Kan kjøre linux-applikasjoner. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 oki! men funker windows xp bra da? har kjørt lit server på de! men den låser seg ofte å må restartes ikke et 24/7 operativsystem! hos meg da! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 oki! men funker windows xp bra da? har kjørt lit server på de! men den låser seg ofte å må restartes ikke et 24/7 operativsystem! hos meg da! Jeg har f.eks. hatt min brannmur-maskin kjørende nå i 24 dager nonstop. Uten problemer. Den kjører som sagt FreeBSD. Men en lettere linux-distro er nok tingen for deg. Ubuntu/Fedora/SuSE/Mandriva osv vil nok være et godt valg. FreeBSD krever som sagt en del av selve brukeren. Men det er ikke umulig å lære seg. Lenke til kommentar
HansErik Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Får man egentlig Counter Strike Source server for FreeBSD? Det er vel det som er viktig for trådstarter... Jeg tror du fint kan bruke både Windows XP og Windows 2000 som OS til gameserveren din, men Linux er kanskje det aller mest stabile. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Får man egentlig Counter Strike Source server for FreeBSD? Det er vel det som er viktig for trådstarter... Jeg tror du fint kan bruke både Windows XP og Windows 2000 som OS til gameserveren din, men Linux er kanskje det aller mest stabile. FreeBSD har linux-binærkompabilitet, så det går fint. Har selv spilt UT2004 i FreeBSD med full 3D-aksellerasjon, så det er prøvd og funnet i orden. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Etter å ha lest denne tråden setter jeg pris på mine kunnskaper Men som et tips til trådstarter er å installere en clean windows xp install, installere antivirus, og patche den fullstendig. Så installere whatever du vil av cs server osv oppå toppen der igjen. For all del ikke installer mye krøll. Og med en gang du nærmer deg Kazza og bearshare, winmx osv så kan du ikke kalle "serveren" din stabil lengre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå