tonydelabone Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Jeg har akkurat intallert kortet, og lastet ned den nyeste driveren fra Nividia. Alt virker fint uteom tv-ut funksjonen. Jeg bruker et program som heter tv-tool, lastet ned den siste versjonen som skal støtte GeForce4. Men fargene på tv-en blir helt fjerne, og det flimrer litt på tv-en. Hva er feil? Forslag til andre måter å vise divx filmer på tven? Lenke til kommentar
halkal Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Har problemer med dette selv, men problemet mitt er at når jeg kopler til tv'en så rebooter maskina og deretter så blir maskina helt "dau".. svarer ikke eller noe.. når jeg tar ut ledningen så rebooter den igjen og starter normalt.. har prøvd flere forskjellige ledninger.. men akkurat det samme skjer hver gang.. hvis jeg putter i ledningen før jeg slår på maskinen.. så får jeg bare en svart skjerm, uten at det skjer noe inni maskinen.. kan det være noe feil på kortet ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-18 15:20, tonydelabone skrev:Jeg har akkurat intallert kortet, og lastet ned den nyeste driveren fra Nividia. Alt virker fint uteom tv-ut funksjonen. Jeg bruker et program som heter tv-tool, lastet ned den siste versjonen som skal støtte GeForce4. Men fargene på tv-en blir helt fjerne, og det flimrer litt på tv-en. Hva er feil?Forslag til andre måter å vise divx filmer på tven? Bruker du S-Videokabel for å koble tv-ut til TV'n? Jeg gjorde det, og etter jeg fikk nytt grafikk-kort så fikk jeg bare flimring på TV'n, selv om det funket bra med det gamle grafikk-kortet. Det viste seg at det nye grafikk-kortet sendte ut svakere signaler enn det gamle, og at S-Videokabelen var for lang til at signalene kom uforstyrret frem til TV'n. Prøv med en kortere S-Videokabel eller videokabel (composite) i stedet, og se om det hjelper. Jeg bruker faktisk ene halvdelen av en stereo-phonokabel mens jeg venter på å få kjøpt meg en lang videokabel. Det funker faktisk mye bedre enn en S-Videokabel på den avstanden. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 11:08, halkal skrev:Har problemer med dette selv, men problemet mitt er at når jeg kopler til tv'en så rebooter maskina og deretter så blir maskina helt "dau".. svarer ikke eller noe.. når jeg tar ut ledningen så rebooter den igjen og starter normalt.. har prøvd flere forskjellige ledninger.. men akkurat det samme skjer hver gang.. hvis jeg putter i ledningen før jeg slår på maskinen.. så får jeg bare en svart skjerm, uten at det skjer noe inni maskinen..kan det være noe feil på kortet ? Tror du bør be om å få ett nytt kort ja, for det kan ikke være ett driver eller softwareproblem så lenge problemet oppstår før maskinen booter. Er nok helt sikkert en hardwarefeil/feil på kortet. Kan være hovedkort eller noe annet som lager kluss også, men jeg vil anta at det er grafikk-kortet, så prøv å bytt ut det først, evt. lån ett kort med tv-ut av en venn. Lenke til kommentar
halkal Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 var det jeg tenkte jeg også, siden feilen oppstår allerede før jeg har fått lasta inn noen drivere.. gah... får sende det inn igjen til komplett da.. Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Hei Afseth Hvilken avstand har du mellom PC og TV? Ser Komplett selger kabel-kit opp til 10m, blir dette eg. for langt? Lenke til kommentar
tonydelabone Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Nei, det er ikke noe med ledningene. Bruker en "gammel" videokabel. Har ikke prøvd med S-Video kabel. Forslag til oppdatert program for å bruke tv-utgangen? _________________ Athlon XP 1600+ MSI K7T Turbo2 256 SDRAM Asus GeForce4 V8420 [ Denne Melding var redigert av: tonydelabone på 2002-08-20 16:34 ] Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Quote: Jeg har akkurat intallert kortet, og lastet ned den nyeste driveren fra Nividia. Alt virker fint uteom tv-ut funksjonen. Jeg bruker et program som heter tv-tool, lastet ned den siste versjonen som skal støtte GeForce4. Men fargene på tv-en blir helt fjerne, og det flimrer litt på tv-en. Hva er feil? I TV-Tool finnes det en valgmulighet som fikser fargene! Gå på Adjust ---> More Options >> også ser du at du kan hake av ved "Color Fix"! Vips så er fargene rett igjen! Hadde dette problemet jeg også, men etter et par minutter med kikking og tenking fant jeg det ut... Er ikke mer som skal til skjønner du :wink: Lenke til kommentar
Svonna Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Det med flimringa da? Det forsvinner ikke her! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 da må du sikkert stille inn oppløsningen til 640x480. gamle tv'r tåler ikke høyere en 800x600. Er tv'n din 100hz og greir da vet eg ikke ka som gjør at den flimrer. Lenke til kommentar
Svonna Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Nei den er ikke 100hz og det har ikke med tven å gjøre, på den nederste delen av skjermen (ca 10 cm) flimrer det, resten er perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå