Grith Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Kom over to typer AMD 64 prosessorer hos SHG i dag. Den ene typen heter bare "Venice", mens den andre har får betegnelsen "BP" etter seg. Noen som vet hva det betyr? Er det noen forskjell mellom dem? Dere kan se selv her! Det ser ut som at dette bare gjelder "bulk" produktene. Er bare litt nysjerrig jeg... Lenke til kommentar
eddott Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Tror de som er merket BP hos shg er nyere versjoner med høyere stepping (se her). BP henviser til de to siste bokstavene i modellnummeret, og det virker som om shg har rotet litt der. De som er merket BP hos shg slutter med BW, mens de andre slutter på BP. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Jeg har en mistanke om at det er en San Diego som har fått halvparten av cachen deaktivert (pga. f.eks feil på deler av cachen). edott: Jeg mener E3-steppingen er Venice, mens E6 er San Diego. Og at en E6 med 512 kB cache derfor blir en San Diego med halvparten av cachen deaktivert. Endret 5. oktober 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
eddott Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Mulig det. Men begge blir altså kalt Venice. Har hørt at E3 klokker bedre enn E6. Har ikke testet selv. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Nei, sorry. Jeg ser at 3700+ og 4000+ har E4-stepping, ikke E6 som jeg sa tidligere. E6 er merket BW og E3 er merket BP. E6 er nok en nyere og forbedret stepping av E3 av alt jeg vet, så når webshop'ene merker dem BP, er dette kanskje for å indikere at de er av den eldre steppingen. Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Begge er Venice ja, e3 er første stepping av Venice, mens e6 er nyeste, noen sier e3 er bedre enn e6 til overklokking, noen sier tvert motsatt, offisielt er det bugs som er luket ut fra e3 stepping. Endret 5. oktober 2005 av RoosterX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå