Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pci raid kontrollern er teit! :)

Anbefalte innlegg

hei sann, har et lite problem her. har et raid kort med 3 harddisker på, hovedkortet finner raid kortet men harddiskene finner jeg ingen plass (bare inni kabinettet :p) har sjekka med drivere og det står at den skal funke "enheten fungerer som den skal"

I Biosen står det at den ikke finner raid kontrollern men den finner den under "enhetsbehandling" så jeg vil gjerne ha hdd's til å funke igjen <3 musikk<3

mvh ballemann og en fortvilt kompis :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok , la meg forstå dette riktig. du finner diskene i raid kontrollern men ikke i windows?

Hvis dette er tilfelle, sjekk om det står noe om "export disks to windows" inisiatilize disks. Kort sagt sjekk innstillinger på raid kortet.

Eller gå inn på produsentenes hjemme side og sjekk om det noen oppgraderinger eller noen issuer med HK ditt eller lignede.

:D

Lenke til kommentar

ok, åssen kontroller er dette her, bedre 4 mye info enn 4 lite

Det som er saken er at enten så må du lage et RAid med kontrollern eller så må du "si fra" til kontrollern at du har lyst til å bruke diskene hver for seg i windows, så må du sette dem til "Single drives" eller det som den kontrollern din har.

Er det SATA eller er det ide kontroller :hmm:

Endret av war2war
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...