Neo_mandal Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) hallais! Etter å ha lest litt rundt og gjort mine egne tanker har jeg kommet frem til dette oppsettet nedenunder. Passer alt sammen her? + at jeg trenger en grei og ikke for dyr psu. At det bråker litt spiller ikke allverdens rolle, men orker ikke et jetfly på rommet. Kan også nevne at dette skal være enn spill pc, Skal sannsynligvis ikke drive med noe særlig overklokking. Oppsett: Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo" Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 2Stk. Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte Cooler Master Cavalier 3 Kabinett Sort Aluminium (Uten Strømforsyning) Keytronic Multimedia Tastatur, Sort/Sølv, PS/2 Er det noe annet enn strømforsyning jeg mangler her? har selvsagt mus og Skjerm. og passer dette sammen? tenker da på Sata2 harddiskene og Hovedkortet. Hvis noen kan anbefale en grei strømforsyning setter jeg stort pris på det. den må helst ikke koste mere enn 600,- for da ryker budsjettet som ikke det har rykt allerede. greit oppsett for en førstegangs bygger? Takker! Endret 4. oktober 2005 av Neo_mandal Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) jeg hadde heller valgt uka tilbud på netshop (hiper 580watt sort) samme som jeg har selv og den er veldig god. eller en mist 500watt, også en bra psu. ellers så må jeg si at du har satt opp en kjempepc og det er absolutt ingenting jeg vil endre på med unntak av tower og tastatur, men det går mer på smak enn faktisk ytelse/kvalitet. så derfor sier jeg bare Endret 4. oktober 2005 av Spirre Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Bra at noen liker oppsettet ihvertfall Når det gjelder tastatur er jeg ikke kresne i det hele tatt. så lenge det har piltaster og tastene sitter der man skal (ikke noe heavy bøyning av tastatur) er jeg fornøyd. har en rimelig bra mus. raptor m1 Noen flere som har synspunkter på psu? Hiper`ne ser fete ut, men føler kanskje det er litt gimmick med "alle lysene" ? Mist har jeg ikke så god kjennskap til, men har sett her tidligere at de skal være bra. Ikke dumt tilbud på den hiper`n på netshop, men så kommer det en liten lapp i porto i tillegg da. Endret 4. oktober 2005 av Neo_mandal Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Da går jeg for oppsettet over + Hiper Type-R strømforsyning 580W Sort får ikke betalt det før neste fredag, men men.., "kjempegøy å ha noe liggende på posten...." Noen som har noen innvendiger før jeg løper å bestiller? Legger inn en bestilling i morgen ettermiddag Endret 4. oktober 2005 av Neo_mandal Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Trenger jeg forresten noe ekstra for å bygge denne? tenker da på ekstra kontrollere evt, kabler som ikke følger med eller har jeg alt jeg trenger? Jording av meg selv skal jeg klare Lenke til kommentar
kapstad Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 kunne jo satt inn en stilig viftestyring Lenke til kommentar
Rostad Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Skjønner ikke hvor dere får pengene fra jeg! Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Skjønner ikke hvor dere får pengene fra jeg! enig i grunn... istednfor å spille bil spill på en pc for 20 000, kjøpt en rally go kart! hehe neida tuller litt nå.. eller ikke. Du bestemmer! Skal selv kjøpe ny pc. Men ingen ting kan overstråle kjærligheten min til min kjære scooter! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Trenger jeg forresten noe ekstra for å bygge denne? tenker da på ekstra kontrollere evt, kabler som ikke følger med eller har jeg alt jeg trenger? Jording av meg selv skal jeg klare alt av kabler du trenger følger med varene. Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Supert at alt følger med Spirre, noen kabinett du kanskje kunne overtalt meg til å kjøpe? evt. andre som har stilrene forslag? Skal ikke ha noe mumbo jumbo hvor jeg får penger fra? hmm.. Bonus fra jobb (Telenor kundeservice) Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 sjekk ut dette: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC6070ASCAND eller dette: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC7ASCAND jeg har det nederste selv i sølv, og jeg liker det godt. spesielt prisen er fin. du får sef begge i svart også. Lenke til kommentar
Rostad Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 hvor jeg får penger fra? hmm.. Bonus fra jobb (Telenor kundeservice) SÅ det er der alle ringepengene mine gå r ja! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) hvor jeg får penger fra? hmm.. Bonus fra jobb (Telenor kundeservice) SÅ det er der alle ringepengene mine gå r ja! hehe han stikker av med adsl pengene mine. jeg bor så langt unna sentralen at jeg får max 400/100 linje, og i tillegg så MÅ jeg betale 389,- i mnd fordi telenor KAN IKKE sette ned prisen for meg Endret 5. oktober 2005 av Spirre Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Skjønner ikke hvor dere får pengene fra jeg! enig i grunn... istednfor å spille bil spill på en pc for 20 000, kjøpt en rally go kart! hehe neida tuller litt nå.. eller ikke. Du bestemmer! Skal selv kjøpe ny pc. Men ingen ting kan overstråle kjærligheten min til min kjære scooter! Jeg bruker heller penger på lettmotor sykkel snart i stede for å bruke mange tusen på pc'e etter konf. har brukt ca. 3500 på å oppgradere pc'en pluss at jeg solgte de gamle delene. skal bruke 25000 på å betale min del av lettmotorsykkel og lappen, mamma og pappa dekker ca 10000 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Ved kjøp: Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for AMD/Intel kan dette også med fordel inkluderes. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Ved salg: Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi. Døme: Selge-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år Selge-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD Selge-PC: Dell P4 2.4GHz 3 år gammel Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc eller deler! Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den. Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg