EnergY30 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Gjennom mitt trådløse nettverk får jeg et konstant resultat på 1300 +/- kbits/s på itavisen's speedometer. Men når jeg prøver å downloade filer fra nettet (f.eks. fra microsoft hvor hastigheten som regel er opp mot personlig maks) får jeg 20-30 kb/s!! Makshastigheten min skal vel med 1300 kbits/s ligge i overkant av 150kb/s, så hvorfor i alle dager går det ikke raskere? Har en Linksys WRT54G ruter, og får maks signal. Kan det være firewall eller porter som er i veien? Takk Lenke til kommentar
Isbj0rn Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Hm... Microsoft har vel også dårlige dager.. Prøv også å download fra andre plasser.. Hvilken linje har du egentlig? Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 prøv fra ftp.uio.no De har noen saftige hastigheter.. Jeg meg min 4000/400 linje klarer 506 kB/s derfra litt over linja det Lenke til kommentar
muffe Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg ahr en Tele2 2048/384 linje, og har også problemer med å få full hastighet til Microsoft for tiden. Før var det ikke noe problem, men i den siste tiden har det blitt værre. Merker ikke så mye til det, for jeg bruker Ubuntu til daglig, og da har jeg (heldigvis) ikke noe med Microsoft å gjøre. Som en sidenotis kan det nevnes at hastigheten til Ubuntu-repositoriene er perfekt. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Microsoft sliter stort med noen filservere tror jeg. Noen ganger er hastigheten bra, andre ganger er den mildt sagt søkky. Tipper det er et loadbalance filter som ikke er helt stabilt :!: Typisk MS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå