Chief_R-W Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Jeg har fått i oppdrag å sette i stand en eldre bærbar maskin. Specs: P233mhz, 32mb ram, 4gb harddisk. Problemet at jeg lurer på hvordan jeg skal få lagt inn Windows på denne. I bios er det ingen boot from cd mulighet og CDrom og floppy kan kun koples 1 om gangen. Tenkte over at jeg kunne bruke windows 98/ME oppstartsdiskett men da vil den ikke registrere Cdromen siden den ligger ved siden av mens floppy er satt inn. Og i BIOS kunne jeg kun sette BootSequence til A: Then C: // C: Then A: // eller kun A:eller C: Noen som har noen idê på hva jeg kan gjøre ? EDIT: Maskinen heter Acer TravelMate 7100TE Takker for svar på forhånd Endret 4. oktober 2005 av Chief_R-W Lenke til kommentar
bentose Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Det enklaste er vel å ha FAT32 format på harddisken, boote med ein DOS diskett og skrive a:>SYS C: Då skal du kunne starte maskina frå harddisken. Så må ein trikse litt med config.sys og autoexec.bat og legge inn drivar for cdrom. Når det er i boks kan ein kutte ut floppyen. Sjekk: ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/travelmate_7100/ Endret 4. oktober 2005 av bentose Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå