hogmann Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Har en mappe på en annen maskin (Windows XP) med ca 1000 filer. Har "mappet" opp denne på den lokale PC'en og laget snarvei på skrivebordet. Problemet er at det tar en ca 8-10 sekunder før mappen vil åpnes og dette har blitt verre og verre jo flere filer mappen har fått. Er dette et generelt problem, eller kan noe gjøres for å få litt fortgang på ting? Er ikke så veldig aktuelt å dele opp innholdet i flere mapper egentlig. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Det er vel fordi Windows foretar en liten sjekk, for å sjekke at alle filene er der. Alt som blir åpnet gjennom nettverket, blir lagret i "C:\Documents and Settings\<brukernavn>\AndrMask" Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Javisst! Men er det noen måte å få åpnet mappen raskere på? Bruker den ganske ofte... Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Du kan jo alltids bare la være å lukke den. Men når jeg tenker over det, så har jeg jo selv en mappe på servern min med usortert MP3, som vil si at det ligger ca 1000 filer der, og den tar ikke lang tid å åpne. Så¨da ble jeg plutselig litt usikker på problemet ditt. Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 For å være helt ærlig er det samme innhold som jeg har Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Tror det vil være forskjell på NTFS og FAT32. NTFS er tregere. Så noe slikt på da jeg kom opp i 20.000 MP3 filer i en mappe, det kunne ikke FAT32 klare så jeg måtte gå over til NTFS. Da ble det ganske mye tregere å åpne mapppen. Det gjelder også lokalt, ikke bare over nett. Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Hmmm interessant, kjører naturligvis NTFS på disken. Kan jo for morro skyld se om det blir bedring hvis jeg kopiere mappa til den lokale disken og åpner da. Søstra mi har også et par store mapper på den samme eksterne maskina og de er like treige der. Vi har et 100Mbps nettverk hvis det skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Serveren min kjører jo da GNU/Linux, og filsystemet er da ReiserFS. Om du kan noe om GNU/Linux, kan du jo alltids installere det på den maskinen istede. Og se om det blir noe raskere. Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Tror vi kan avskrive NTFS som synderen. Ved å kopiere mappa til lokal disk åpnes den på sekundet, mens den tilsvarende mappa på ekstern maskin fortsatt er like treg. Det er snakk om en Maxtor 160GB. Syns det er rart hvis ingen andre har vært borti noe lignende, for da er det sannsynligvis et problem hos meg et sted og da kan det sikkert fikses Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå