maurbiff Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 I dag tidlig ble maskinen skrudd av, omtrent kl. 06:00.. Klokka 13:30 skrur jeg på maskinen igjen, og den finner ikke harddisken lenger, en Fujitsu 40.9GB IDE 7200 RPM UDMA-100 3.5" Silent (MPG3409AH).. Når jeg starter maskinen blir harddisken ikke funnet i BIOS.. Er den da fortapt? Det eneste jeg har gjort er å skru av maskinen for så å skru den på igjen noen timer senere.. Har forresten også prøvd den i en annen maskin, hvor den heller ikke fungerer.. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Hvis du har sjekket alle kabler osv, når du har prøvd den, og den ikke kommer opp, så er rimlig å anta at den er død ja. send den inn og håp på garanti :wink: Lenke til kommentar
Galning Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Høres ut som disken din er ødelagt.. Hører du at den starter opp? Viss ikkje er det et dårlig tegn. Prøv å autodetecte harddisken på nytt i BIOS.. Lenke til kommentar
DinMOR Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Gratulere! du er nummmer 100 000 000 som har drept sin egen harddisk... Lenke til kommentar
maurbiff Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 I og med at det er en "silent" harddisk, er det meget vanskelig å høre om den sviver.. i tillegg til ei bråkete vifte Det finnes ingen ulyder eller noe slikt.. alt er som vanlig, utenom at harddisken ikke fungerer.. Prøvde nettopp Auto-detect i BIOS.. null respons.. Lenke til kommentar
maurbiff Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 DinMOR: KJEFT! Harddisken min VAR fantastisk.. Jeg har bare skrudd maskinen av, og på igjen.. Lenke til kommentar
DinMOR Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Quote: Den 2002-08-18 15:16, maurbiff skrev:DinMOR: KJEFT! Harddisken min VAR fantastisk.. Jeg har bare skrudd maskinen av, og på igjen.. "DU" skrudde på maskinen din "EN" gang for mye... Lenke til kommentar
maurbiff Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 "DU" åpna brødluka di "EI" gang for mye... Nei, men.. helt seriøst.. Dine mange innholdsrike og interessante innlegg har vært til uvurdelig stor hjelp.. Tusen hjertelig takk for hjelpa.. Vel hjem.. -- Back on track -- Men.. er det noen fornuftige folk som har noen formening om hva som feiler harddisken min? Er den død? Finnes det noen diagnose-programmer jeg kan "teste" den med e.l...? Lenke til kommentar
DinMOR Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Quote: Den 2002-08-18 16:13, maurbiff skrev:"DU" åpna brødluka di "EI" gang for mye... Nei, men.. helt seriøst.. Dine mange innholdsrike og interessante innlegg har vært til uvurdelig stor hjelp..Tusen hjertelig takk for hjelpa.. Vel hjem..-- Back on track --Men.. er det noen fornuftige folk som har noen formening om hva som feiler harddisken min? Er den død? Finnes det noen diagnose-programmer jeg kan "teste" den med e.l...? Her gi jeg deg diagonosen, og dette er takket? fyfyfy.. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Diagnosen? Skrudd på maskinen en gang for mye? Dah.. en harddisk skal jo tåle å bli skrudd av og på! Synes dette var merkelig.. Har en død IBM på rullebladet, men den laget i hvert fall skrapelyder i en måneds tid før den daua! Lenke til kommentar
maurbiff Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Er det virkelig INGEN som har fått til det samme som meg? Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 jeg hadde en ibm disk som en dag laget stygge hakke lyder og ikke startet, men du hører kanskje ikke de lydene på silent disk? Den er nok død. siden den ikke kommer opp noe sted. send inn og få ny i retur hvis det er garanti på den. Magnus Lenke til kommentar
maurbiff Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 hehe.. Nei, ingen ulyder.. Har sendt den inn og satser på en tilsvarende WD-disk i retur.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå