Gå til innhold

Problem med Plextor Dvd brenner


Lil-H

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et problem med min plextor 708A brenner. Jeg kan tenkte jeg brenneren er ca 2-3 år gammel vhis det skulle ha noe å si. Jeg har sendt inn brennern en gang før, så den jeg har nå skal jo egentlig funke.

 

Jeg kjører nyeste firmware (V1,1), så til problemet:

 

Brenneren min klarer ikke å brenne dvd filmer eller audio cd's, når jeg prøver fryser hele datan seg, det funka da altså ikke å røre på musa, eller ctrl+alt+del. jeg får heller ikke tatt plata av spillern. Men det som er rart er at det funker å brenne f.eks data cd'r....

 

Det som er så utrolig merkelig er at brenneren noen ganger funker perfekt, andre ganger ikke. hvorfor er det sånn..?

 

specs hvis det skulle ha noen betydning:

N-force 2 ultra 400 hovedkort, Epox 8rda3+

1024 ram @ pc3200

410gb hdd

Ge-force 6800LE

Windows Xp pro, service pack II

 

Det er vel alt, takk for tilbakemeldinger =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn, nå har jeg akkurat reinstallert programvaren, men den fryser seg like herlig fordet..

 

Den stopper på 1% og der står den helt til jeg skrur av dataen.

Nå hørtes det ut som om dvd'en bare spant inni brennern.

 

Noen andre som har noen ideer?instillinger kanskje?

 

 

Og så skjønner jeg ikke hvorfor alle skryter Plextor så sykt opp i skyene, med mine brennere fra plextor har det Alltid vært noe drit. den klarer ikke brenne en dvd plate uten at hele datan henger seg. til og med en rimi brenner hadde fikset det !!!!

Lenke til kommentar

Har du installert nvidia nforce IDE driverne så sørg først for å kvitte deg med disse! Bruk kun Microsoft sine IDE drivere som er inkludert i operativsystemet. Ja, dette kan nok gi noe dårligere diskytelse hvis du har IDE harddisk, men siden nvidia kun duger til å lage skjermkort og ikke brikkesett :p så er det vel det ene ondet forran det andre...

 

OT: Har selv lenge hatt lyst på AMD maskin, men har til nå holdt meg til intel grunnet stort sett mer eller mindre dårlige brikkesett til AMD. Har dog bygget flere maskiner med AMD og nvidia nforce. Og desto fler jeg bygger desto mer tvilende blir jeg til nvidia nforce brikkesettene...Spesielt på IDE driversiden. En kamerat fikk akkurat samme feil som deg med sin BenQ brenner og jeg bytta til og med brenneren - men neida. Bort med nforce driver møkka og alt funka helt hundre igjen ;)

Lenke til kommentar

har samme brenneren, står hos meg som master og har en liteon cdbrenner som slave. har VIA kt400 brikkesett på hovedkortet, amd xp1800, 512mb ram.

 

mitt problem: får buffer underrun dersom jeg bruker datamaskinen mens jeg brenner, f.eks. dersom jeg slår på nettleseren eller blar mellom nettsider under brenning, får jeg masse "feil som ble unngått" melding i nero, likevel, disse platene har jeg problemer med under avspilling på flere andre maskiner. hva er problemet tro?

Lenke til kommentar

Hei. jeg har den brenneren som er 2 hakk over din. dvs. PX-716A. å jeg har aldri hatt problemer. Laga en Audio CD senest før Høstferien her og det funka kjempe fint. Laga masse Audio plater med denne brenneren og har aldri hatt problemer. Jeg har da vel og merke den nyeste firmwaren og den nyeste versjonen av Nero da. Prøv å oppgrader til den nyeste firmwaren til Plextor og se om det samme skjer da.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid hatt samme problem: jeg kan heller ikke høre på winamp, da henger lyden seg og dermed får jeg ødelagt cd :@

 

Og seff har jeg nyeste firmware.

Plextor'n er på Master, mens en WD 250Gb er på slave

 

OCfreak: trenger jeg ikke n-force driverne til noe annet også da? jeg kan vel ikke bare uninstalle de sånn helt uten videre?

 

takk for all hjelp

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

jeg avinstallerte N-force driverne fra Nvidia og installerte de ferskerste N-force driverne til Epox kortet mitt. alt ser ut til å funke glimrende !

 

Tusen takk OCfreak, det er særdeles deilig å kunne brenne plater nå, spesielt når jeg kan høre på musikk også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...