Gå til innhold

12 timer igjen til R520/X1800!


daniel_984

Anbefalte innlegg

Stiller meg litt undrende til noen her mener at x1800 bør ha drivere i starten som ikke har rom for betraktelig forbedring senere?

 

Det er vel ingen kort som har kommet ut med så bra drivere med en gang at man ikke opplever vesentlig bedring i løpet av 6 måneder? Hvor lenge har GTX vært ute? Mener jeg hørte noen rykter om drivere med stor forbedring på GTX for ikke så lenge siden, og nevnt i denne eller andre x1800 tråden.

 

Klart det er rom for stor forbedring i drivere. Vil nesten si at software er en stor begrensning eller ytelsesboost. Gi X1800 6 måneder ute i markedet så er jeg sikker på at bildet vs. GTX i dag vil endre seg.

Vesentlig bedring er jo greit nok, men 50% over hele fjøla er en enorm forbedring, det er nesten snakk om en hel genrasjon i ytelsesforskjell.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stiller meg litt undrende til noen her mener at x1800 bør ha drivere i starten som ikke har rom for  betraktelig forbedring senere?

 

Det er vel ingen kort som har kommet ut med så bra drivere med en gang at man ikke opplever vesentlig bedring i løpet av 6 måneder? Hvor lenge har GTX vært ute? Mener jeg hørte noen rykter om drivere med stor forbedring på GTX for ikke så lenge siden, og nevnt i denne eller andre x1800 tråden.

 

Klart det er rom for stor forbedring i drivere. Vil nesten si at software er en stor begrensning eller ytelsesboost. Gi X1800 6 måneder ute i markedet så er jeg sikker på at bildet vs. GTX i dag vil endre seg.

Vesentlig bedring er jo greit nok, men 50% over hele fjøla er en enorm forbedring, det er nesten snakk om en hel genrasjon i ytelsesforskjell.

 

AtW

Det kan kanskje i teorien bli 50% i enkelte spessialtilfeller....

 

Man kan også bruke som argument at nVidia også kan hente ut mer av driverene....

 

Tror ikke det store bildet er særlig forandret om 6 månder, uanom at hverken 7800GTX eller x1800XT er toppkort da... ;)

Lenke til kommentar
om 6 månender så har nvidia sluppet nye kort

Ja, og nå 6 måneder(noen nevnte det var 6 mnd) etter GTX har ATi sluppet kort. Det er da ikke poenget for slik vil det alltid være.

Poenget er at kort har forbedringspotensiale gjennom drivere og utvikling rundt hardware.

 

Raptor:

Det er fortsatt mange som kjøper 6mnd gamle toppkort i dag, selv om ATI kommer med nye toppkort. Og når man vurderer kort nå så er det ofte gjennom 6 måneder med erfaring og driverutvikling som utgjør det totale inntrykket her og nå.

 

Og jeg vil tro at 2 kort som vurderes opp mot hverandre ikke behøver å gi samme konklusjon 6 måneder etter med masse erfaring og utvikling rundt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvor høy scoren er med nitro - tørris o.l burdet jo være knakendet likegyldig, om det ikke skulle være det måtte det jo ha vært likt kjølesystem på 7800gtx kortene.

 

x1800xt med tørris å nitro slår 7800gtx sli i rommtemp - hva er poenget?

 

Det aller beste er jo å få greie på hvor mye kortene som kommer 5.nov klokker med orginal kjøler på slik at vi kan få greie på om det er noe å kjøpe :roll:

 

Edit: Har til syvendet å sist bestemt meg for å droppe det, men må bare komentere hvor mye irelevant info vi får hele tiden, denne releasen hmmm hva kan jeg si ... suuuuger ;)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Det aller beste er jo å få greie på hvor mye kortene som kommer 5.nov klokker med orginal kjøler på slik at vi kan få greie på om det er noe å kjøpe  :roll:

 

Oj 5 november for release av X1800XT? :hmm::dribble:

Tror ikke du burde ha for store forhåpninger for å få det her i norge på den datoen. XL er vel enda MIA? Prisguiden viser at databutikken har noen, men ingen andre butikker.

Lenke til kommentar
Det aller beste er jo å få greie på hvor mye kortene som kommer 5.nov klokker med orginal kjøler på slik at vi kan få greie på om det er noe å kjøpe  :roll:

 

Oj 5 november for release av X1800XT? :hmm::dribble:

Tror ikke du burde ha for store forhåpninger for å få det her i norge på den datoen. XL er vel enda MIA? Prisguiden viser at databutikken har noen, men ingen andre butikker.

Hvis du går inn på Databutikken så er du at den er registrert som "Mangelvare". Prisguiden er ikke helt stabil for å viste hva som er på lager og ikke...

 

De fleste norske nettbutikkene har ubekreftede datoer på XL kortet i november.

 

Har bare en ting å si... R520 er tidenes mest hypa produkt!

Lenke til kommentar
Raptor' date='11/10/2005 : 16:41']
Det aller beste er jo å få greie på hvor mye kortene som kommer 5.nov klokker med orginal kjøler på slik at vi kan få greie på om det er noe å kjøpe  :roll:

 

Oj 5 november for release av X1800XT? :hmm::dribble:

Tror ikke du burde ha for store forhåpninger for å få det her i norge på den datoen. XL er vel enda MIA? Prisguiden viser at databutikken har noen, men ingen andre butikker.

Hvis du går inn på Databutikken så er du at den er registrert som "Mangelvare". Prisguiden er ikke helt stabil for å viste hva som er på lager og ikke...

 

De fleste norske nettbutikkene har ubekreftede datoer på XL kortet i november.

 

Har bare en ting å si... R520 er tidenes mest hypa produkt!

Kunne ikke sagt det bedre sjøl :thumbdown:

Lenke til kommentar
Raptor,11/10/2005 : 16:41] Har bare en ting å si... R520 er tidenes mest hypa produkt!

Ummm, hva med ?

 

GF 5900?

SLI?

Crossfire?

 

Tror vi kan få en veldig hard konkurranse om vi skal kåre hypetopp!

Og når det gjelder hyping så tror jeg nok det er vi forumbrukerne som har stått for mesteparten av hypinga.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Raptor,11/10/2005 : 16:41] Har bare en ting å si... R520 er tidenes mest hypa produkt!

Ummm, hva med ?

 

GF 5900?

SLI?

Crossfire?

 

Tror vi kan få en veldig hard konkurranse om vi skal kåre hypetopp!

Og når det gjelder hyping så tror jeg nok det er vi forumbrukerne som har stått for mesteparten av hypinga.

Eneste det kanskje konkurerer med er FX5800

 

Ja, mange her blandt annet har hypet sikkelig. Er jo enktele fanATIkere som tror at R520 kommer i 32 pipeline versjon...

 

R520 bærer preg av å være et halvt år for sent ute

Lenke til kommentar

He he for meg er det ikke et sprøsmå men snarere et dillema, skal jeg gå for X1800XT (kommer jo :realmad: ikke), eller Nvidia GeForce 7800GTX. Har en PC, i deler liggende her om noen få dager og den kommer sikker til å ligge og støve pga at jeg ikke klarer å bestemme meg, vente eller slå til nå. :hmm:

Lenke til kommentar
He he for meg er det ikke et sprøsmå men snarere et dillema, skal jeg gå for X1800XT (kommer jo :realmad: ikke), eller Nvidia GeForce 7800GTX. Har en PC, i deler liggende her om noen få dager og den kommer sikker til å ligge og støve pga at jeg ikke klarer å bestemme meg, vente eller slå til nå. :hmm:

Slå til nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...