Gå til innhold

12 timer igjen til R520/X1800!


daniel_984

Anbefalte innlegg

Jeg beit meg merke i denne kommentaren fra Dave Baumann (Editor-in-Chief, Beyond3D):

 

The nature of the issue it suffered means that development on X1800 was next to impossible. When I spoke with Huddy just before the launch he bemoanded the fact that I was likely to get a board before his devs were, when I said "Hold on, Remedy at least had one for E3", his reply "Yep, that went straight back". They haven't given out boards because the issue caused them to be flakey (as even ATI haven't been able to do much in the way of driver optimisation) and it would be more frustrating to devs to use them.

Dette ser ganske lyst ut for mulige store ytelseboost med fremtidige driver optimaliseringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får også x360 for 2600kr (komplett) + at Nvidia kommer med et svar. Jeg har nå bestemt meg til slutt for å forhåndsbestille x360 da du her faktisk for ikke bare genial hardware men også en perfekt media center på kjøpet for halve prisen.

 

Poenget er ikke at jeg ombestemte meg igjen men sån sett over det hele kommer x1800xt på et utrolig sent å dårlig tidspunkt synes jeg.

Lenke til kommentar
Jeg beit meg merke i denne kommentaren fra Dave Baumann (Editor-in-Chief, Beyond3D):

 

The nature of the issue it suffered means that development on X1800 was next to impossible. When I spoke with Huddy just before the launch he bemoanded the fact that I was likely to get a board before his devs were, when I said "Hold on, Remedy at least had one for E3", his reply "Yep, that went straight back". They haven't given out boards because the issue caused them to be flakey (as even ATI haven't been able to do much in the way of driver optimisation) and it would be more frustrating to devs to use them.

Dette ser ganske lyst ut for mulige store ytelseboost med fremtidige driver optimaliseringer.

Det kan jo bety at dagens drivere er egentlig ganske umodne og at vi kan forvente oss en betraktelig økning om dette stemmer, blir spennende å se hvordan produktet utvikler seg til jul men jeg tipper :

 

*Kanskje opp til 40-50% Ytelseøkning.

*Helt ny opengl driver laget fra scratch (det ble nevnt siste år).

*Bedre benyttelse av pipelines.

*En hel haug med bugfixes.

 

Er villig til å ete opp sjokoladelua mi om jeg taper veddemålet :p

Lenke til kommentar
... blir spennende å se hvordan produktet utvikler seg til jul men jeg tipper :

 

*Kanskje opp til 40-50% Ytelseøkning.

*Helt ny opengl driver laget fra scratch (det ble nevnt siste år).

*Bedre benyttelse av pipelines.

*En hel haug med bugfixes.

 

Er villig til å ete opp sjokoladelua mi om jeg taper veddemålet :p

Først, tror du virkelig drivere har så mye å si? For om det er tilfelle så burde jo dette være fikset opp for lenge siden... Ellers sier man jo at man har laga masse kort som virkelig er dritbra til ingen nytte, driverne sugde så fælt allikevel..

 

Hehe, for det andre så hørtes veddemålet ditt fryktlig ut.. Hvem vil vel ha sjokolade :p

Lenke til kommentar
ikke sikker på om det er postet før, men her er det:

 

Single X1800XT card can beat SLI

 

http://www.theinquirer.net/?article=26818

 

Har ikke lest artikkelen enda men starter nå..

Her har du original-tråden som omhandler den, hvor de som gjorde forsøket har kommentert selv underveis..

 

XtremeSystems.org

 

Og link til hvem som spesifikt gjorde forsøket..

 

Edit: snappa bare noe opp her..

15498sig.gif

Tror dere detter ekte? Macci som posta... Edit2: Ahh, så ikke at det var XFire :p

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
... blir spennende å se hvordan produktet utvikler seg til jul men jeg tipper :

 

*Kanskje opp til 40-50% Ytelseøkning.

*Helt ny opengl driver laget fra scratch (det ble nevnt siste år).

*Bedre benyttelse av pipelines.

*En hel haug med bugfixes.

 

Er villig til å ete opp sjokoladelua mi om jeg taper veddemålet :p

Først, tror du virkelig drivere har så mye å si? For om det er tilfelle så burde jo dette være fikset opp for lenge siden... Ellers sier man jo at man har laga masse kort som virkelig er dritbra til ingen nytte, driverne sugde så fælt allikevel..

 

Hehe, for det andre så hørtes veddemålet ditt fryktlig ut.. Hvem vil vel ha sjokolade :p

Personlig tviler jeg på at driverene vil ha så mye å si. Helt sikkert i noen veldig spesielle tilfeller, med spesifike settings, men 40-50% på genrell basis? Kan ikke huske vi har sett noe liknende de siste årene, og tror neppe det skjer nå.

 

AtW

Lenke til kommentar

*Helt ny opengl driver laget fra scratch (det ble nevnt siste år).

Dave Orton nevnte noe om dette nå ganske nylig. Først og fremst skal det bli gjordt for workstation siden og da dette ble nevnt i fjor var disse driverene "a cople of product time" unna.. så det er nok forsatt en god stund til vi ser disse driverene på konsumer siden.

Lenke til kommentar

Tja, når det gjelder ytelseøkning fra driverslipp :

Catalyst 5.7

Catalyst 5.6

Catalyst 4.11 (denne fikset minne problemet)

 

Det tok 4 driver releases før minne problemet var fikset etter lansering av x800, i løpet av et år så har noen applikasjoner / spill økt ytelsen sin betraktelig og basert på dette så tror jeg nok det samme kommer til å skje med X1xxx serien. Det er som regel mye å ta tak i med ny arkitektur og mange smarte måter å utnytte denne på noen som fører til bedre ytelse for oss forbrukere.

 

Atiwindsor som du ser så har jeg linket til mange release notes (forum) hvor det har skjedd en markant ytelseforbedring, det ble forsåvidt lovet opp til 50% økning med 5.6 Link til ryktespreder deluxe noe som var tilfelle i visse situasjoner.

 

Og forsåvidt kan jeg fortsatt holde på at vi kommer til å se en ytelseforbedring på opp til 50% i noen tilfeller.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
We confirmed that Nvidia is working on such a card and we also learned that Nvidia might ship its 512MB cards before ATI brings X1800XT cards to the shops. ATI already announced that you can expect to see some Radeon X1800XT starting from the 5th of November.

:ermm: He he typisk nvidia...

Men fryktelig bra faktisk, da kan vi fort dra konklusjoner på om mere Ram vil hjelpe 7800 i visse spill som F.E.A.R.

Lenke til kommentar
simalarion: Link? =)

http://www.theinquirer.net/?article=26819

 

Her er linken til artiklen hos "Se & Hør"

Kan selv bekrefte at en 512Mb versjon av 7800GTX er på vei. Planen er å volum-lansere før x1800XT er tilgjenglig for salg.

 

Edit:

De snakker også om refresh produktet fra G70, som ikke kommer til å hete G72:

Nvidia is working on a new chip based on 90 nanometre process tech, but it won't see the light of the day in 2005, we think. It's a next year product.

Konkuranse til R580 dette! ;)

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Stiller meg litt undrende til noen her mener at x1800 bør ha drivere i starten som ikke har rom for betraktelig forbedring senere?

 

Det er vel ingen kort som har kommet ut med så bra drivere med en gang at man ikke opplever vesentlig bedring i løpet av 6 måneder? Hvor lenge har GTX vært ute? Mener jeg hørte noen rykter om drivere med stor forbedring på GTX for ikke så lenge siden, og nevnt i denne eller andre x1800 tråden.

 

Klart det er rom for stor forbedring i drivere. Vil nesten si at software er en stor begrensning eller ytelsesboost. Gi X1800 6 måneder ute i markedet så er jeg sikker på at bildet vs. GTX i dag vil endre seg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...