Gå til innhold

12 timer igjen til R520/X1800!


daniel_984

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, nei de får se å få noe i butikkene snart annet enn X1300/X1600.

Hvis du leser noen reviews så ser du at x1600 kommer ikke før 30. november i følge ATi

 

Edit: Hadde de lansert x1600 nå så hadde det kverket x800GT/GTO salget, og de brikkene er nettopp lansert

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Med "annet enn" så mente jeg at det går en del og venter på X1800. Både XL og XT selv om de kommer til forskjellige tider. Jeg leste tidligere i tråden at X1600 kommer sent ja.

 

GTO skjønte jeg forøvrig ikke poenget med når den kom nå nylig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg ser de fleste hopper elegant bukk over at ATI har implementert ihvertfall én genial ting: Quality AF. Samme AF-level "hele veien rundt klokka". Dette lover godt. Og yteleses-hit'en er minimal, bare på et par prosent reduksjon i framerate.

Ja, for å ikke snakke om AA med FP blending HDR og forbedret AA kvalitet. Det er skremmende, for å ikke si trist hvor mange som ignorerer bildekvalitet og kun bedømmer kortene utifra noen tabeller. Man kan begynne å lure på hvorfor ATi engang tok seg bryet (utviklings kostandene, tiden, transistor budsjett), men jeg er i det minste glad for at dem gjorde det.

Mye av skylden skal reviewerene ha som generelt har lagt minimalt vekt på dette, sikkert mye pga tidsbegrensinger. Men det vil nok komme mer grundige tester etterhvert. Jeg ser ihvertfall frem til testen til Beyond3D.

post-23-1128601055_thumb.jpg

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Ja, for å ikke snakke om AA med FP blending HDR og forbedret AA kvalitet. Det er skremmende, for å ikke si trist hvor mange som ignorerer bildekvalitet og kun bedømmer kortene utifra noen tabeller.

Det er begrenset hvor mye tid jeg bruker på å studere (for meg) små forskjeller i bildekvaliteten når jeg spiller. Det er klart at det er viktig at grafikken ser pen ut men i kampens hete er de ikke så gigantiske forskjeller for meg med vanlig eller forbedret AA kvalitet ;)

 

Kanskje jeg er et unntak?

 

Uansett er det ikke meningen å underminere ati sin jobb. Det er vel ingen tvil om at de har presentert et svært godt produkt (igjen).

 

:Edit Men grafikken på det screenshotet var meget pent :)

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Jeg ser de fleste hopper elegant bukk over at ATI har implementert ihvertfall én genial ting: Quality AF. Samme AF-level "hele veien rundt klokka". Dette lover godt. Og yteleses-hit'en er minimal, bare på et par prosent reduksjon i framerate.

Ja, for å ikke snakke om AA med FP blending HDR og forbedret AA kvalitet. Det er skremmende, for å ikke si trist hvor mange som ignorerer bildekvalitet og kun bedømmer kortene utifra noen tabeller. Man kan begynne å lure på hvorfor ATi engang tok seg bryet (utviklings kostandene, tiden, transistor budsjett), men jeg er i det minste glad for at dem gjorde det.

Mye av skylden skal reviewerene ha som generelt har lagt minimalt vekt på dette, sikkert mye pga tidsbegrensinger. Men det vil nok komme mer grundige tester etterhvert. Jeg ser ihvertfall frem til testen til Beyond3D.

Ja, ATI og nvidia ser ut til å ha hver sin nisje når det gjelder bildekvalitet på kortene sine, forsåvidt fint om flere kunne ta tak i dette. (dessuten virker det til å gå litt opp og ned, plutselig er ting "mindre korrekt" enn på tidligere verjsoner igjen)

 

AtW

Lenke til kommentar
:Edit Men grafikken på det screenshotet var meget pent :)

Syns du det er snakk om små forskjeller på det bildet (klart texture shimmering kommer ikke frem på et stillbilde)? Syns du 4-6x AA mot ikke noe AA er snakk om små forskjeller?

For meg er slike artifacter som jaggies og shimmering forstyrrene og irriterende elementer som tar bort fokusen fra selve spillet.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
:Edit Men grafikken på det screenshotet var meget pent :)

Syns du det er snakk om små forskjeller på det bildet (klart texture shimmering kommer ikke frem på et stillbilde)? Syns du 4-6x AA mot ikke noe AA er snakk om små forskjeller?

For meg er slike artifacter som jaggies og shimmering forstyrrene og irriterende elementer som tar bort fokusen fra selve spillet.

Pesonlig har det ikke sååå mye å si når jeg koser meg med doom 2 :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Her kommer sikkert en av grunnene til at ATi hadde en stor papirlansering i går...

 

Idag presenterte de økonomiske resultater for dette kvartalet. Og da er det fint å si til investorene.... "Jada, vi har tapt penger og marked, men se hva vi har lansert nå..."

 

http://apps.ati.com/ir/PressReleaseText.as...eleaseID=764828

Revenues(1) for the fourth quarter were $470 million, a $60 million decline relative to the third quarter of fiscal 2005

 

We are entering fiscal 2006 with new products and an intense focus on operational and financial performance," said David Orton, ATI's Chief Executive Officer. "We've delivered top-to-bottom technology and performance leadership with the 90 nm Radeon® X1000 series.

Akkuratt som alle tester har vist... :p

 

PC

PC revenue fell 18% from the third quarter of fiscal 2005 to $377 million. The primary factor behind the decline was lower sales of performance and enthusiast desktop products in the Add-in-Board (AIB) and retail channels. The combination of lower volumes and reductions in average selling price (ASP) to stimulate demand, led to the decline in revenues. The decline in revenues was partially offset by stronger sales of desktop integrated products. Overall PC units were flat sequentially.

 

Desktop integrated revenue increased nearly 90% from the third quarter of fiscal 2005. Continued market penetration and significant OEM design wins for the Radeon Xpress 200 series for the AMD and Intel platforms accounted for the increase.

Inntektene har falt 18% siste kvartal... På grunn av lavere salg av kort... Ser nok ut som ATi har merket GeForce 7-serien...

De gjør det bra på integrert grafikk i chipset, grunnen til det er at de intill nå har hatt nesten monopol på integrert grafikk for AMD prosessorer, men nå får de konkuranse der og...

Lenke til kommentar
Raptor' date='06/10/2005 : 15:17'] De gjør det bra på integrert grafikk i chipset, grunnen til det er at de intill nå har hatt nesten monopol på integrert grafikk for AMD prosessorer, men nå får de konkuranse der og...

Ja, personlig er jeg mer spent på dette amrkedet, litt skufffet over nvidia sin nye chip der, hadde håpt på gasnke ok ytelse på integrert grafikk, forhåpentligvis kommer det etterhvert.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Raptor,06/10/2005 : 15:17]

Inntektene har falt 18% siste kvartal... På grunn av lavere salg av kort... Ser nok ut som ATi har merket GeForce 7-serien...

De gjør det bra på integrert grafikk i chipset, grunnen til det er at de intill nå har hatt nesten monopol på integrert grafikk for AMD prosessorer, men nå får de konkuranse der og...

Det er nok derfor ATI gjør så godt de kan for å "melke" markedet med tildels forvirrende (men rimelige) varianter av X800.

Nvidia har enn så lenge knapt justert priser på "avdankede" 6800GT/Ultra. Det sier vel litt om hvem av de to store som sliter for tiden.

Det er litt skummelt.. da vi trenger begge to..

I så måte var det en skuffelse.. lanseringen av X1n00-serien. Hadde vært bedre om korta hadde banket tilsvarende prisede Nvidia-kort langt ned i støvlene..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
takker :)

 

edit;

hoho, morro! ati har virkelig driti på leggen her  :thumbup:

6600 kostet ikke 1000kr ved lansering, men det gjør visst x1300? Da kommer den vel til å legge seg et stykke under 6600 i pris, og ikke være en direkte konkurrent ;)

 

Var vel mange som mente 6600 var priset til elendighet da det kom ut :roll:

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...