Gå til innhold

12 timer igjen til R520/X1800!


daniel_984

Anbefalte innlegg

... Når det gjelder HardOCP, så skjønner jeg ikke helt din kommentar her.... Man må jo teste det beste de 2 leverandørene har tilgjengelig, noe annet blir jo helt feil. ...

Er fullstendig enig i [GDI]Raptor. Er fedd up av papirlanseringer som detta. At de heller ikke klarte å shippe utlovte brikker til butikkene sier bare enda mer. Ang den lanseringen til X1800XT om en mnds tid, bare husk det vil bli akkurat det samme som med X1800XL nå.

Så teori = 1. mnd :nei:

Praksis = Juletider

 

Simalarion: Last ned Ruby filmene, de er interaktive med zoom og the works.. Ikke som de to Toystore og Ruby filmene...

 

Edit:leif

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke si dette var alt for imponerende fra ATI sin side. mange månder senere enn nVidia, en ytelsesforskjell som ikke er nevnbar, dyrere og kortet kommer faktisk ikke før enda en måned er gått.

 

Min personlige dom er klar: Denne runden vant nVIDIA (i toppmodell klassen).

 

Så får vi se hva som kommer fremover, har en følelse av at både nvidia og ATI har noen monstre på bakrommet. Kanskje ati klarer å hoste opp noen ordentlige linux drivere også?

Lenke til kommentar
Vil ikke si dette var alt for imponerende fra ATI sin side. mange månder senere enn nVidia, en ytelsesforskjell som ikke er nevnbar, dyrere og kortet kommer faktisk ikke før enda en måned er gått.

 

Min personlige dom er klar: Denne runden vant nVIDIA (i toppmodell klassen).

 

Så får vi se hva som kommer fremover, har en følelse av at både nvidia og ATI har noen monstre på bakrommet. Kanskje ati klarer å hoste opp noen ordentlige linux drivere også?

Enig i at det er sent lansert, men siden Nvidias kort er kleinere, så har jo Ati det beste per dags dato.

Lenke til kommentar

De monstrene til ATi har isåfall en kjempeufordèl, nemlig at hvis de blir lansert så vil mest sannsynlig ingen ha "toppmodellen" X1800XT lenger. De vil rett og slett drepe sitt eget salg. Hadde vært lurt om de hadde gjort det samme som nVidia, og lansert XT som en Pro elns, og da etterhvert gitt ut R580 (som forøvrig er ready-to-go visstnok) som den nye toppmodellen. Dermed hadde de også forsvart den høye prisen de kunne tatt for den...

 

***Venter spent på om noen tør å gjøre noe i det hele tatt egentlig..***

 

Edit: Cybervision_: Ja, men det er da ikke med mye, og til en dyrere penge, husk det...

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Raptor,05/10/2005 : 22:36] Vanskelig i si sikkert sikkert uten å teste litt, men vil tippe på at de er mye bedre enn hva de var når x800 ble lansert iallefall.

 

Husk at ATi har hatt fungerende samples av R520 siden desember 2004, ergo har driver teamet hatt god tid til å optimalisere og fikse drivere... ATi viste vel allerede frem fungerende kort på CeBIT og E3 mener jeg å huske, og vet var i våres...

Hvor lenge hadde nVidia "working samples" av "G70" før den blei releasa for public?

november sier de jeg kjenner... De første 7800GTX kortene som ble shippet ut til kunder var produsert i april 2005.

 

@daniel_984: Hvis det er R580 du sikter til så tviler jeg på at det lanseres før på nyåret en gang, tidligst...

Lenke til kommentar
- Hva er oddsene for at en eneste nettbutikk i norge vil ha 1800 XT inne om en måned ?

 

Spør han Øivind Dahle hvor han vil sykle denne gangen..... :)

:!:

 

 

Jeg venter med "dommen" inntil hw har fått testet kortene.

For å være helt sikker kan du vente til bladet "Hjemme-PC" får testet det. Eller kanskje VG's ekspertpanel skal ta det nye "modermodemet" i øyensyn før vi kan felle dom?

 

:dontgetit:

Endret av hilram
Lenke til kommentar
For vi som har alt fra 6800gt til 7800gtx å har kjørt "tingeling" og "havfruen" (husker ikke de egentlige navna) er dette blåbær.

Vel, Nalu (havfruen din) demoen, så var det ikke mer enn en dame med fiskehale som fløt rundt i Z fog (Jaja, forenklet), hvor det var et busslass med vertex skinning på håret.

 

Den andre du nevner er litt værre å vite hvem du snakker om, men tenker det er Dusk? Til FX5900 (Utlra)? Var vel ikke stort mer enn kun Dusk i den/de (Var jo en for ultra og en for ikke ultra) som dreiv å trippa rundt?

 

Mens i ATi sine demoer så har du også et miljø. Hvor ting skjer.

 

Går sikkert ann for ATi teamet å lage kun en Ruby demo med kun Ruby også ;)

Lenke til kommentar
Raptor,05/10/2005 : 22:42]
For å være helt ærlig så synes jeg de fleste review'erne har gjort en møkk dårlig jobb.

 

Ta eksempelvis Anandtech's review, Grafene inneholder jo ikke de samme kortene fra gang til gang...... Så har man Hard[OCP]'s review, der de nekter å review'e toppmodellen fordi den blir tilgjengelig først om en måned ? .... latterlig.

Er vel flere enn meg som er feed-up med papirlanseringer da... Skjønner Hard[OCP] jeg... Det er heller ikke noe 512MB kort å sammenlinge med. Det har kanskje også vært litt dårlig tid til å gjøre review

 

  Noen som vet om Nvidia vil komme med noen mid-end kort i geforce 7 serien snart?

Eneste jeg kan si er at vanlig GeForce 7800 kommer til å bli lansert med full tilgjenglighet iløpet av de nærmeste ukene... 16 pipelines @ 375Mhz... Kommer til å basere seg på samme G70-brikke som 7800GT og GTX.

 

Resten av brikkene i G7x serien kommer til å være 90nm, og regner med at en erstatter for 6600-serien kommer snart...

Må vel si at jeg ikke er enig i at 1800XT er en papirlansering, kan kanskje være enig i 1600XT, men 1 måned er akseptabelt.

 

Hvis det skulle vise seg at det ikke blir tilgjengelig til da, så skal jeg være enig med deg.

 

 

Når det gjelder HardOCP, så skjønner jeg ikke helt din kommentar her.... Man må jo teste det beste de 2 leverandørene har tilgjengelig, noe annet blir jo helt feil.

 

Og hvis man på død og liv skal teste noe som er helt likt, så får man pokker meg ta seg tiden det tar for å teste kort der IQ/bildekvalitet er lik, ikke at bare settings i spill er satt likt, da det slettes ikke betyr at IQ/kvalitet er den samme.

Du sier jo i mot deg selv...

Du sier at X1800XT kortet ikke er tilgjengelig før om en måned. Og så sier du at man må teste det beste leverandørene har tilgjengelig.... Det er jo nettopp det [h] har gjort!

Vent å se om en måned du, kanskje du får den X1800XT testen din fra [h]. Om ATI har klart å få fingern utav ræva og shippet det da...

Lenke til kommentar

Etter å ha sett toyshop demoen er jeg helt klar for et X1800XL kort på PCIe når jeg skal oppgradere til S939/"intel" rundt nyttår. Jeg hadde siktet meg inn på et nytt 7800GT eller brukt 7800GTX, men jeg tror prisene på X1800 serien vil balansere seg noe mot nyttår med gode juletilbud etc.

 

Budsjettet mitt for et kort når den tid kommer er 3000-3500,-. Tipper jeg vil klare å kapre et kort i grenseland der i jula.

 

Jeg vet ikke hvorfor alle var så missfornøyde med lanseringen, tror man hyper seg selv litt til kunstige nivåer også.

I starten av tråden kommer det frem en del poenger(AA, FP HDR) som betyr en del for spillopplevelsen, og opptil 40% ytelsesforskjeller i noen spesifike tester.

 

Mange av fordelene som det er snakket om lenge, i arkitektur(strøm/varme) osv. er glemt i løpet av tråden.

 

Gi meg et spill som har like bra look og feel som Toyshop demoen og kjører bra på et X1800XL i HD oppløsning og jeg er major happy around christmas! Eller et knalltilbud på X1800XT hehe.

 

Synes ikke ATI har gjort noen blemme, kjipt de ikke kom sammen med Nvidia ja, men på en annen side nå er det snart jul og folk får mer penger å rutte med og Nvidia 7800 er yesterdays news. Aldri dumt med en julelansering helt for seg selv ;).

 

PS!

Bare så synd at PS3 ikke klarer å komme ut i forkant av jula. Xbox360 derimot, men jeg vil ha PS3. Så da kjøper jeg X1800 kort til jul og sparer litt til PS3 ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

klart de har gjort blemmer.

 

x800xl er 700-1000kr dyrere i sjappene å yter likt som 7800gt osv

 

Nå har jeg lest så mye at det har hengt seg opp i hodet, ting går om igjen i tråden også nå.

 

nei det er ikke dusk, husker ikke helt.

 

Nvidia har mange demoer - to nye til gtx som er knall flotte også.

 

Å bestemme seg for et kort pga demo er noskå naivt da, men uansett om du får presset prisen ned på x800xl er det et kurant kort uten tvil.

 

trøtt i trynet jo

Lenke til kommentar

Hehe, ikke pga. demoen(trailer/movie i dette tilfellet) da selvf. ;-). Slik sett er mange av demoene kun en villedende hype, flere som var ment for FX serien klarte ikke å kjøre ordentlig på kortene de var ment for. Jo trøtt selv, men synes x1800xl kan være et godt kjøp da det har mange andre kvaliteter enn nødv. best ytelse i et spesifikt område.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Drit i demoene til Nvidia/ATI. Farbrausch er mye bedre! :-) Ja, www.scene.org om for de som ikke er kjent med skikkelige demoer. Dvs. demoer som ser knallbra ut paa mindre enn last-minute-paperlaunch-sellyoursoultothedevil type hardware.

 

At X1K ikke knuser Nvidia er litt skuff' men ikke mye uforventa sida de skulle lanseres samtidig om ikke ATI gikk paa et par vegger ang. 90nm produksjonen. De taper denne omgangen... So what. Kjipere er det at de taper videokvalitets tester mot purevideo, et marked som ATI hadde i boks tidligere. Jau, det var mitt tidligere grunnlag for valg av ATI. Nuh ser det tynnere ut. Men jeg venter fremdeles paa r580 siden jeg vil leke med Xbox 360 foer jeg handler mere grafikk kort til PC'en..

 

-

Per Christian (noe bedugget saa unskyld ztavefeil og tullete meninger)

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Raptor,05/10/2005 : 22:42]
For å være helt ærlig så synes jeg de fleste review'erne har gjort en møkk dårlig jobb.

 

Ta eksempelvis Anandtech's review, Grafene inneholder jo ikke de samme kortene fra gang til gang...... Så har man Hard[OCP]'s review, der de nekter å review'e toppmodellen fordi den blir tilgjengelig først om en måned ? .... latterlig.

Er vel flere enn meg som er feed-up med papirlanseringer da... Skjønner Hard[OCP] jeg... Det er heller ikke noe 512MB kort å sammenlinge med. Det har kanskje også vært litt dårlig tid til å gjøre review

 

  Noen som vet om Nvidia vil komme med noen mid-end kort i geforce 7 serien snart?

Eneste jeg kan si er at vanlig GeForce 7800 kommer til å bli lansert med full tilgjenglighet iløpet av de nærmeste ukene... 16 pipelines @ 375Mhz... Kommer til å basere seg på samme G70-brikke som 7800GT og GTX.

 

Resten av brikkene i G7x serien kommer til å være 90nm, og regner med at en erstatter for 6600-serien kommer snart...

Må vel si at jeg ikke er enig i at 1800XT er en papirlansering, kan kanskje være enig i 1600XT, men 1 måned er akseptabelt.

 

Hvis det skulle vise seg at det ikke blir tilgjengelig til da, så skal jeg være enig med deg.

 

 

Når det gjelder HardOCP, så skjønner jeg ikke helt din kommentar her.... Man må jo teste det beste de 2 leverandørene har tilgjengelig, noe annet blir jo helt feil.

 

Og hvis man på død og liv skal teste noe som er helt likt, så får man pokker meg ta seg tiden det tar for å teste kort der IQ/bildekvalitet er lik, ikke at bare settings i spill er satt likt, da det slettes ikke betyr at IQ/kvalitet er den samme.

Du sier jo i mot deg selv...

Du sier at X1800XT kortet ikke er tilgjengelig før om en måned. Og så sier du at man må teste det beste leverandørene har tilgjengelig.... Det er jo nettopp det [h] har gjort!

Vent å se om en måned du, kanskje du får den X1800XT testen din fra [h]. Om ATI har klart å få fingern utav ræva og shippet det da...

Bortsett fra det lille faktum at HardOCP HAR X1800XT kortet hos seg, dermed bør de teste det.

 

 

De argumenterer om å ikke teste det fordi det ikke er tilgjengelig, men likevel tester de X1600XT selv om det først blir tilgjengelig etter X1800 XT .... hypocrits... det er det hardocp er.

Lenke til kommentar
At X1K ikke knuser Nvidia er litt skuff' men ikke mye uforventa sida de skulle lanseres samtidig om ikke ATI gikk paa et par vegger ang. 90nm produksjonen.

Godt å se at det fremdeles er noen her som har begge beina på bakken. Med at X1800XT er overall raskere (fra det jeg kan se) og har et overlegent featureset (HDR+AA, overlegen dynamisk branching ytelse etc.) så er ikke dette noe særlig skuffelse for min del. Det ser ut som FarCry får en ganske stor boost med SM3.0 likevel, dvs med hw med ”skikkelig implentert” SM3.0. Men det er ikke nok til at jeg bytter ut 7800GT kortet mitt, for det venter jeg i spenning på R580.

 

Det gjenstår å se hvor mye dynamic branching ytelse vil ha å si for disse kortene i det store bildet, men man kan kanskje kunne trekke sammenligninger med FX5900U vs R9800Pro. Da FX5900U ble lansert slo den R9800Pro i ganske mange tester, men i dag er de fleste enige om at R9800Pro er et ganske mye bedre kort

post-23-1128580807_thumb.jpg

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...